نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

فاطمه مهاجرانی کیست؟

منبع
روزياتو
بروزرسانی
فاطمه مهاجرانی کیست؟

روزیاتو/ گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که فاطمه مهاجرانی به زودی به عنوان سخنگوی دولت معرفی خواهد شد. فاطمه مهاجرانی را در صورتی که سخنگوی دولت شود باید ازجمله جوان‌ترین‌ها در دولت دانست.
به گفته محمدجعفر قائم پناه معاون اجرایی پزشیکان قرار است در اولین جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه سخنگوی دولت چهاردهم معرفی شود. از همین رو شاهد افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب پزشکیان برای این سمت هستیم و فاطمه مهاجرانی نامی است که بیش از همه برای بر عهده گرفتن این مقام شنیده می‌شود.

در بحبوحه انتخابات ویدئویی از سخنرانی او در ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شد. مهاجرانی، عضو ستاد بانوان پزشکیان در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود: «به عنوان یک مادر اجازه نخواهم داد مهرشاد شهید دیگری بر خاک بیفتد».
این ویدئو با عنوان «حمایت مادر مهرشاد شهیدی از مسعود پزشکیان» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که اعتراض این خانواده را به دنبال داشت. مهرشاد شهیدی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در شهر اراک جان خود را از دست داد.


بیوگرافی فاطمه مهاجرانی 
فاطمه مهاجرانی را در صورتی که سخنگوی دولت شود باید ازجمله جوان‌ترین‌ها در دولت دانست. او متولد مرداد ماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان اراک است.
مهاجرانی در لیستی که از سوی محمدجوادظریف به عنوان اعضای شورای راهبری منتشر شده بود، حضور داشت.
او پیش از این رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بوده که در ۲۶ مهر ماه سال ۹۶ از سوی سید محمد بطحایی، وزیر وقت آموزش و پرورش به عنوان رئیس مرکز استعداد‌های درخشان انتخاب شد.
فاطمه مهاجرانی عضو هیات علمی دانشگاه غیرانتفاعی ارشاد نیز هست.


تحصیلات مهاجرانی
مهاجرانی در سال ۱۳۶۸ با رتبه ۷۰۰ در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شهید باهنر کرمان پذیرفته شد و لیسانس خود را دریافت کرد. او فوق لیسانس خود را نیز در همین دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک گرفت.
در سال ۷۴ تنها دو زن در کشور در مقطع فوق لیسانس رشته مهندسی مکانیک قبول شدند که یکی از آنها فاطمه مهاجرانی بود.
مهاجرانی موفق به کسب بورسیه دکتری از دانشگاه بونل لندن برای رشته رباتیک شد که به گفته خودش بنا به دلایل خانوادگی نتوانست برای ادامه تحصیلات به انگلیس برود.
در ادامه او از دانشگاه هریوت وات اسکاتلند فوق لیسانس استراتژی گرفت و همان‌جا DBA و دکتری حرفه ای را ادامه داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره