نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

خواستگار دخترم 6ماه است ترک کرده اما نگرانم

منبع
خراسان
بروزرسانی
خواستگار دخترم 6ماه است ترک کرده اما نگرانم

خراسان/یک دختر دارم. پسری به خواستگاری‌اش آمده که خانواده خوبی دارد و وضع خودش هم خوب است. در اولین جلسه آشنایی گفت که 2 سال معتاد بوده و الان 6 ماه است ترک کرده. از ازدواج دخترم با او نگرانم. از بقیه لحاظ خوب است. چه کنم؟
مخاطب گرامی، این مسئله که خواستگار مدنظر در ابتدای آشنایی سابقه اعتیاد خود را مطرح کرده، امری تحسین‌برانگیز است ولی برای ارزیابی دقیق‌تر در خصوص این‌گونه موارد، رعایت برخی نکات برای شناخت بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد که در ادامه مطلب مطرح می‌شود.
 عوامل زمینه‌ساز از خود اعتیاد هم مهم‌ترند
صاحب‌نظران حوزه اعتیاد معتقدند که برای تحلیل این پدیده باید بسیاری از مولفه‌ها از جمله محرک‌های پیشایند اعتیاد را بررسی کرد. به‌طور کلی اگر ما پدیده اعتیاد را به یک کوه یخ تشبیه کنیم و نقطه‌ای را که از آب بیرون زده و نمایان است، به عنوان صرف اعتیاد در نظر بگیریم و قسمت‌های اعظم این کوه یخ را که در داخل آب قرار دارد و به خوبی محسوس نیست، عوامل زمینه‌ساز یا محرک در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این عوامل زمینه‌ساز از خود اعتیاد هم مهم‌ترند. این عوامل زمینه‌ساز می‌تواند شامل شیوه‌های فرزندپروری، ترس‌ها، تحقیرها، توهین‌ها، نبود مهارت‌های اجتماعی لازم، نبود مسئولیت‌پذیری و ... باشد که در تصمیم‌گیری برای ازدواج بسیار مهم قلمداد می‌شود.
 6 ماه زمان کمی است
معمولا ترک‌کردن مواد صنعتی مثل شیشه در مقابل ترک‌کردن مواد مخدر سنتی مثل تریاک بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر است. واضح است که هر چه میزان سوء مصرف فرد بیشتر باشد، متعاقب آن میزان وابستگی و در نهایت ترک آن ماده بسیار مشکل می‌شود. شیوه‌های استعمال(تزریقی، تدخینی یا خوراکی) هم می‌تواند تا حدودی احتمال بازگشت را پیش‌بینی کند. برای مثال افرادی که شیوه استعمال مواد در آن‌ها به شکل تزریقی بوده است، کار مشکل‌تری برای ترک مواد دارند. با توجه به اشاره شما مبنی بر ترک شش ماه مواد، یافته‌های تحقیقی نشان می‌دهد که مدت   شش ماه زمان کمی برای اطمینان از برنگشتن به سمت مواد است و این نکته مهمی است که شما باید با دقت بیشتری درباره‌اش تصمیم بگیرید.
 کمک از روان‌درمانگران و متخصصان حوزه ازدواج
به یاد داشته باشید که هیچ فردی حتی یک مشاور متخصص هم نمی‌تواند برای ازدواج یا ازدواج نکردن دختر شما با کسی، تصمیم نهایی را بگیرد ولی می‌تواند با تشریح شرایط موجود و کمک به مراجع در موقعیت‌های پیچیده فرد را به سمت انتخاب بالغانه و آگاهانه هدایت کند.

نویسنده : مصطفی نجمی | ‌ پژوهشگر حوزه اعتیاد

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره