نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

مادر دانا، قبل مدرسه این چیزها رو به بچه اش یاد میده

منبع
نمناک
بروزرسانی
مادر دانا، قبل مدرسه این چیزها رو به بچه اش یاد میده

نمناک/تربیت کودکان کلاس اولی مرحله بسیار مهمی در زندگی آن‌هاست. در این سن، کودکان مشغول کشف دنیای اطراف خود هستند و یادگیری مهارت‌های جدید برای آن‌ها بسیار جذاب است.
قوانینی که باید قبل مدرسه به کودکتان یاد دهید
پیش از ورود به مدرسه باید مهارت‌هایی ساده و کاربردی را به کودک خود بیاموزند تا او در محیط مدرسه احساس راحتی کنند و معلمان بتوانند راحت‌تر علوم مختلف را بیاموزند. اگر فرزند شما نیز کلاس اولی است باید مهارت‌های لازم که در ادامه این بخش از نمناک آورده ایم را به او بیاموزید.
انجام کارها در زنگ تفریح
قبل از رفتن کلاس اولی ها به مدرسه والدین باید توضیحاتی را به آنها ارائه کنند و بگویند که زمان زنگ تفریح کارهایی چون خوردن آب، خوردن خوراکی، رفتن به سرویس بهداشتی و... را انجام دهند.
گوش دادن به حرف های معلم

کودک شما قبل از رفتن به مدرسه باید حرف شنوی را یاد بگیرد تا بتواند در مدرسه به دستورات معلم عمل کند. بچه ها باید پیروی از قوانین را یاد بگیرند، حتی اگر این قوانین را دوست نداشته باشند.
ریختن زباله در سطل آشغال
به طور متوسط یک کودک روزانه حداقل 6 ساعت را در مدرسه می‌گذراند، بنابراین باید از همان ابتدا یاد بگیرد که مدرسه خانه دوم اوست و همانطور که در حفظ تمیزی خانه می کوشد، در مدرسه نیز زباله ها را در سطل زباله بیاندازد.
مراقبت از وسایل خود و کلاس
بسیاری از کودکان کلاس اولی مراقب وسایل خود نیستند و دائم وسایلشان را گم می کنند. از سنین پایین نظم و ترتیب را به فرزندانتان بیاموزید و به آنها بگویید بلافاصله پس از استفاده از مداد و... آن را داخل جامدادی قرار دهند. هرچند وقت یک‌بار، جامدادی خود را تمیز کنند و از وجود همه وسایل در داخل آن مطمئن شوند.
مهربانی با همکلاسی ها
تعامل و همدلی و دوستی با مکلاسی ها را به فرزندتان بیاموزید و بگویید که نباید سر هر چیزی با بچه ها دعوا کند البته به یاد داشته باشید کودک نباید شخصیتی تسلیم‌پذیر داشته باشد و باید یاد بگیرد در زمان درست از حق خودش دفاع کند.
رعایت بهداشت فردی
چه‌ها همچنین باید تا قبل از مدرسه یاد بگیرند بهداشت فردی را رعایت کنند مثلا قبل از غذا و خوردن چیزی دست ها را بشویند و زمان عطسه سرفه جلوی دهانشان را با دستمال بپوشانند، بینی و دهان را با لباسشان پاک نکنند و خودشان لباس بپوشند و غذا بخورند.
اجازه از دیگران برای استفاده از وسایلشان
برخی از بچه ها بدون اجازه گرفتن به وسایل دیگران و حتی معلمشان دست می زنند و نمی دانند که این کار خوبی نیست. از سن کم به کودک خود اجازه گرفتن، به اشتراک گذاشتن وسایل در کار گروهی و رعایت نوبت را بیاموزید تا او در مدرسه دچار مشکل نشود.
ماسک زدن هنگام بیماری

بسیاری از بیماری ها واگیردار است بنابراین رعایت بهداشت و ماسک زدن موجب عدم انتقال آن به دیگران می شود. اگر فرزندتان بیمار است او را نزد پزشک ببرید و به صلاحدید او را چند روزی به مدرسه نفرستید اما اگر بیماری فرزندتان خفیف است به او بگویید در کلاس و نزد سایر دانش آموزان از ماسک استفاده نماید.
شناخت نام
برخی از والدین دو اسم بر روی فرزند خود می گذارند و زمانی که کودک به مدرسه می رود، تازه با نام اصلی خود آشنا می شوند و به دلیل عدم آشنایی با نام اصلی دچار سردرگمی خواهد شد. شیوه نوشتار نام فرزندتان را هم به او نشان بدهید تا بتواند تشخیص بدهد آنچه روی کاغذ نوشته شده نام اوست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره