نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

4تغییر در دکوراسیون برای مقابله با افسردگی ‌پاییزی

منبع
خراسان
بروزرسانی
4تغییر در دکوراسیون برای مقابله با افسردگی ‌پاییزی

خراسان/ با شروع فصل پاییز اغلب با پدیده‌ای مواجه می‌شویم که افسردگی پاییزی نام دارد. برای رهایی از این پدیده راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها مربوط به تغییر دکوراسیون خانه است. به گزارش «راهنماتو»، در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با انجام تغییراتی ساده در چیدمان خانه افسردگی پاییزی را از منزل خود دور کنید.
1 از نورپردازی مناسب استفاده کنید| یک اتاق کم نور به شدت بر روحیه افراد تاثیر منفی می‌گذارد، به خصوص در فصل پاییز و زمستان که هوا زود تاریک می‌شود و روزها کوتاه هستند. اثر نور بر خلق‌و‌خوی ما غیرقابل انکار است و بر ریتم شبانه‌روزی بدن تاثیر می‌گذارد. زمانی که به نور طبیعی دسترسی نداریم، می‌توانیم از نورپردازی هوشمند با قابلیت تنظیم نور کمک بگیریم. این نورپردازی با تقلید از نور طبیعی روز روحیه ما را تغییر می‌دهد.
2 از روان شناسی رنگ‌ها کمک بگیرید| رنگ‌ها تاثیر چشمگیری در خلق‌وخو، احساسات و رفتار ما دارند. برای مقابله با دلگیری فضا از رنگ‌های شادی‌آور مانند زرد و نارنجی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. جالب است بدانید در روان شناسی رنگ‌ها، رنگ زرد به عنوان یکی از رنگ‌های پرطرفدار شناخته می‌شود که هورمون سروتونین را در بدن انسان‌ها آزاد و روحیه انسان را شاد می‌کند.
3 یک گوشه دنج بسازید |  گوشه‌های دنج را هرگز دست کم نگیرید. خلوت‌کردن در یک گوشه دنج و آرام در منزل و انجام کارهای سرگرم‌کننده می‌تواند محیط خانه‌تان را دلپذیرتر و دوست‌داشتنی‌تر از قبل کند. همیشه یک گوشه دنج در منزل‌تان داشته باشید. وقت گذرانی بر روی یک صندلی در کنار پنجره و یا کاناپه‌ای برای استراحت یا یک گوشه دنج برای مطالعه می‌تواند شب های طولانی پاییز و زمستان را قابل تحمل‌تر کند.
4 از آثار هنری و عکس‌ها استفاده کنید| استفاده از عکس‌های خانوادگی و آثار هنری راهی عالی برای یک فضای پر از خاطرات و آرامش بخش در خانه است و لحظات پاییز و زمستان را دوست داشتنی‌تر می‌کند. سعی کنید از تصاویر خاطره‌انگیزی که در پاییز و زمستان گرفته‌اید، استفاده کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar