نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

ترفندهای ترغیب کودکان به استفاده کمتر از گوشی

منبع
خراسان
بروزرسانی
ترفندهای ترغیب کودکان به استفاده کمتر از گوشی

خراسان/ مدیریت میزان استفاده کودکان از ابزارهای دیجیتال در عصر مدرن به‌طور فزاینده‌ای چالش‌برانگیز است زیرا کودکان همواره توسط شرکت‌های فناوری هدف قرار می‌گیرند تا به استفاده از این ابزارها تشویق شوند. به گزارش «روزیاتو»، «کریستی گودوین» متخصص بهزیستی دیجیتال، استراتژی‌هایی را برای کمک به والدین ارائه می‌دهد تا به طور موثر زمان استفاده از ابزارهای دیجیتال توسط کودکان را کنترل کنند. او تأکید می‌کند که کودکان زیر ۱۸ ماه باید به‌کلی از نمایشگرها اجتناب کنند، زیرا مغز در حال رشد آنها به‌ویژه در برابر نمایشگرها که تحریک بیش از حد فراهم می‌کنند آسیب‌پذیر است. از سنین 2 تا 5 سالگی هم توصیه می‌شود که مدت زمان استفاده از وسایل دیجیتال بیش از یک ساعت در روز نشود.
  
1 ایجاد مرزهای روشن| یکی از روش‌های مؤثر برای مدیریت زمان استفاده از فناوری توسط کودکان، تعیین مرزهای واضح قبل از روشن شدن صفحه‌نمایش است. از آن جا که بسیاری از کودکان زیر شش سال درک دقیقی از زمان ندارند، به جای دادن محدودیت‌های مبتنی بر زمان، ارائه محدودیت‌هایی بر اساس فعالیت‌های خاص(مانند تماشای یک قسمت از یک کارتون یا تکمیل یک مأموریت در یک بازی) می‌تواند از درگیری و عصبانیت اجتناب کنید.
2 تشویق به فعالیت در فضای باز| بعید است که بچه‌ها صفحه‌نمایش‌هایشان را زمین بگذارند و خودشان بیرون بروند، بنابراین مهم است که والدین برای فعالیت‌های بیرون از خانه برنامه‌ریزی کنند. ثابت شده است که طبیعت برای سلامت روان مفید است و به آرامش مغز و کاهش استرس کمک می‌کند. حضور منظم در فضای خارج از منزل همچنین می‌تواند فعالیت بدنی را تشویق و از ایجاد عادات ناسالم مرتبط با استفاده بیش از حد از ابزارهای دیجیتال جلوگیری کند.
3 ایجاد روتین و زمان‌های بدون گوشی| برای نوجوانان، روتین مهم است. ایجاد خروجی‌های خلاقانه و برنامه‌‌های ثابت به آن‌ها کمک می‌کند تا رشد عاطفی خود را مدیریت کنند. یکی از قوانین ضروری این است که زمان استفاده از ابزارهای دیجیتال قبل از خواب را کاهش دهید، زیرا صفحه نمایش‌ها الگوی خواب را مختل می‌کنند. علاوه بر این، زمان صرف غذا باید بدون این ابزارها باشد و فرصت‌هایی را برای تعامل خانوادگی و آموزش مهارت‌های اجتماعی مهم به کودکان فراهم کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره