نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

نجات زندگی‌مشترک با قانون ۸۰/۲۰

منبع
خراسان
بروزرسانی
نجات زندگی‌مشترک با قانون ۸۰/۲۰

خراسان/ قانون ۸۰/۲۰ در اصل در تجارت و اقتصاد برای برجسته‌کردن این که چگونه ۸۰ درصد از نتایج اغلب از ۲۰ درصد علل ناشی می‌شود، استفاده می‌شود. به نقل از «فوربز»، عشق می‌تواند یک تجربه پیچیده باشد که در طول زمان تغییر می‌کند و تکامل می‌یابد. این قانون در ازدواج به زوج‌ها کمک می‌کند بر آن چه واقعاً مهم است، تمرکز کنند و انتظارات سالم‌تری از یکدیگر داشته باشند. بر طبق قانون ۸۰/۲۰ تعداد کمی از رفتارها، تعاملات یا سرمایه گذاری‌های عاطفی کلیدی مسئول میزان زیادی از شادی‌ها و رضایت افراد از زندگی هستند. به عبارت دیگر، هر لحظه از ازدواج ارزش یکسانی ندارد. معمولاً چند مکالمه معنادار، اعمال مهربانانه یا لحظات ناراحت کننده، بیشتر از مبادلات بی‌شمار در طول روز ارزش دارند. درک این موضوع که ۲۰ درصد تلاش بیشترین تاثیر را دارد، تمرکز بر آن چه را به راستی در ازدواج مهم است، ممکن می‌کند.
۵ تعامل کلیدی که ۲۰ درصد ازدواج را تشکیل می‌دهد
در حالی که هر رابطه منحصر به فرد است، لحظات کلیدی وجود دارد که تاثیر عاطفی قابل توجهی برای بسیاری از زوج‌ها به همراه دارد. این لحظات نشان دهنده ۲۰ درصد است که می‌تواند ۸۰ درصد تفاوت ایجاد کند:
۱- گذراندن زمان مشترک به زوجین کمک می‌کند تا احساس تعهد بیشتری نسبت به شریک زندگی خود داشته باشند. وقت گذاشتن برای کار‌های کوچک اما مشترک مانند صرف وعده‌های غذایی در کنار یکدیگر یا ورزش کردن، در طول زمان ارتباط میان زوج‌ها را قوی‌تر می‌کند. حفظ این عادت‌های مشترک حتی در سخت‌ترین و پرمشغله‌ترین روزها، به زوجین حس ثبات و تعلق می‌دهد و تعهد متقابل را به هر دو طرف یادآوری می‌کند.
۲- یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داد سکوت کردن و زمان دادن برای پاسخ‌های آگاهانه‌تر و متفکرانه‌تر، روابط را تقویت می‌کند. به جای پر کردن سریع سکوت، یک مکث این فرصت را می‌دهد که کلمات بعدی با دقت بررسی شود. نشستن با هم در سکوت راحت، شاید در حین تماشای ستارگان یا لذت بردن از طبیعت، می‌تواند حس عمیق‌تری از آرامش و ارتباط را ایجاد کند. این زمان آرام عمدی، عاری از حواس‌پرتی، به زوجین اجازه می‌دهد تا با حضور یکدیگر احساس راحتی کنند و صمیمیت عاطفی را بدون نیاز به گفت وگوی مداوم تقویت می‌کند.
۳- حس کنجکاوی باعث ایجاد صمیمیت در طول مکالمات می‌شود. مطرح کردن سوالات تفکر برانگیز هم می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا یکدیگر را از اول بشناسند. گفت‌وگو درباره موضوعات غیرمنتظره هم حس تازگی رابطه را زنده نگه می‌دارد. این لحظات به زوج‌ها یادآوری می‌کند که شریک احساسی‌شان همواره در حال تغییر و تکامل است. به کمک این سوالات زوج‌ها فرصتی برای شناخت دوباره یکدیگر در مراحل مختلف ازدواج خود پیدا می‌کنند.

۴- حمایت عاطفی برای شریک زندگی در لحظات سخت زندگی باعث ایجاد امنیت عاطفی می‌شود. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داد که تعاملات روزمره در زمان‌های سخت، به طور قابل توجهی به رفاه رابطه کمک می‌کند. یک حمایت ساده یا ارائه یک گوش شنوا در لحظات سخت می‌تواند حضور عاطفی مورد نیاز شریک زندگی را بدون فشار برای حل مشکلاتش فراهم کند.
۵- مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶ هشت شکل از بازی و شوخی میان زوج‌ها را مورد بررسی قرار داد و نتیجه گرفت این بازیگوشی‌ها تاثیر مستقیمی بر صمیمیت زوج‌ها دارد. لحظاتی پر از شوخی و خنده به زوج‌ها کمک می‌کند تا رابطه صمیمی‌تری داشته باشند و بدون یک مکالمه جدی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این شوخی و خنده زوج‌ها را جوان و سرحال نگه می‌دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره