نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

ضعیف‌ترین سلامت‌روان با خوابیدن بعد از یک بامداد

منبع
خراسان
بروزرسانی
ضعیف‌ترین سلامت‌روان با خوابیدن بعد از یک بامداد

خراسان/ اگر هر شب دیر وقت و ساعاتی پس از یک بامداد به رختخواب بروید، ممکن است در معرض خطر بیشتر ابتلا به مشکلات‌روانی قرار داشته باشید. این را نتایج یک مطالعه رصدی جدید از امپریال کالج لندن در بریتانیا به ما می‌گوید. به گزارش مدیکال‌نیوز، این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که قبل از ساعت یک بامداد به رختخواب می‌روند، عموما از نظر روانی سالم‌تر هستند و موارد کمتری از اختلالات ذهنی، رفتاری و عصبی ، افسردگی و اختلال اضطراب فراگیر در آن‌ها گزارش شده است.
مفهوم «الگوهای زمانی» در خواب
محققان خواب سال‌هاست که مجذوب مفهوم «الگوهای زمانی» هستند که به معنی ترجیح زمانی فرد برای بیدار شدن یا خوابیدن در هر ۲۴ ساعت شبانه روز است. ریتم‌های شبانه‌روزی فردی ممکن است به ترجیحات شخصی برای خواب منجر شود. به نظر می‌رسد برخی از افراد ترجیح می‌دهند زود بیدار شوند و به رختخواب بروند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند دیرتر از خواب بیدار شوند و دیر به رختخواب بروند. یکی از یافته‌های شگفت‌انگیز این مطالعه این است که وقتی افراد عصر بعد از ساعت یک بامداد به خواب می‌روند(که با «الگوهای زمانی» آن‌ها همخوانی دارد) ضعیف‌ترین سلامت روانی را تجربه می‌کنند.
بررسی بیش از ۷۳ هزار نفر
محققان برای انجام این مطالعه داده‌های مربوط به بزرگ سالان ثبت شده در بیوبانک بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند. گروه مورد مطالعه شامل ۷۳.۸۸۸ نفر بود که ۵۶ درصد آن‌ها زن بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان ۶۳.۵سال بود و آن‌ها به طور متوسط هفت ساعت در هر چرخه خواب روزانه می‌خوابیدند. جیمی زایتر، نویسنده ارشد این مطالعه، دکترا، استاد روان پزشکی و پزشکی خواب در دانشگاه استنفورد، نظریه‌ای به نام «ذهن بعد از نیمه شب» را پیشنهاد کرد که نشان می‌دهد مغز در اواخر شب متفاوت عمل می‌کند که می تواند بر سلامت‌روان تأثیر بگذارد. زایتر توضیح داد: «ما فکر می‌کنیم که این مربوط به تنها شدن افراد در زمان بیدار ماندن در اواخر شب است، افراد دیرخواب در واقع به دلیل این که ساعات پس از نیمه شب را به تنهایی سپری می‌کنند؛ فاقد حمایتی هستند که در زمان حضور در اجتماعی از آن برخوردار هستند».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره