نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چند ترفند ساده برای افزایش روشنایی خانه‌های کم نور

منبع
خراسان
بروزرسانی
چند ترفند ساده برای افزایش روشنایی خانه‌های کم نور

خراسان/ کمبود نور، می‌تواند تاثیرات منفی بر روحیه افراد داشته باشد. فضایی که نور کافی ندارد، کوچک‌تر، تاریک‌تر و دلگیرتر به نظر می‌رسد. این فضا باعث تشدید احساس افسردگی، اضطراب و تنهایی در افراد می‌شود. به گزارش راهنماتو، اگر خانه شما نورگیر کافی ندارد، نگران نباشید. راه‌های مختلفی برای جبران کمبود نور وجود دارد.
۱ استفاده از آینه| از دیرباز از آینه‌ها برای روشن کردن فضا استفاده می‌کردند. آینه‌ها می‌توانند نور را منعکس کنند و فضا را روشن‌تر نشان دهند. برای انعکاس بیشتر نور آینه‌ها را مقابل پنجره یا منبع نور قرار دهید. همچنین می‌توانید از آینه‌های دکوراتیو به عنوان یک عنصر تزئینی و افزایش‌دهنده نور استفاده کنید.
۲ استفاده از نورپردازی مصنوعی مناسب| نورپردازی مناسب می‌تواند به‌طور چشمگیری فضا را روشن‌تر کند. از نورهای گرم و ملایم برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش و نورهای سرد و سفید برای ایجاد فضایی پرانرژی استفاده کنید. برای افزایش بیشتر نور در خانه و ایجاد نورپردازی متنوع  می‌توانید از نورهای مخفی، لامپ‌های رومیزی و آباژورها استفاده کنید. 
۳ استفاده از گیاهان آپارتمانی| برای افزایش روشنایی در منزل‌تان می‌توانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی و دلباز شدن فضای خانه، به تصفیه هوا هم کمک می‌کنند. انتخاب گیاهانی با برگ‌های پهن باعث انعکاس بهتر و بیشتر نور می‌شود. گیاهان آویز هم می‌توانند نور را به قسمت‌های پایین‌تر اتاق برسانند.
۴ تاثیر آثار هنری در ایجاد حس روشنایی و عمق در فضا| در فضاهایی که از نور طبیعی محروم هستند، می‌توان با بهره‌گیری هوشمندانه از آثار هنری، حس روشنایی و عمق را به محیط بخشید. استفاده از تابلوهایی با قاب و پس‌زمینه سفید، به ویژه در فضاهایی مانند پذیرایی، می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز در ایجاد حس باز بودن و روشنایی فضا داشته باشد.
۵ مرتب نگه داشتن فضا| مرتب بودن فضای منزل‌تان تا میزان زیادی در افزایش نور خانه تاثیرگذار است. از پرکردن خانه با وسایل اضافی خودداری کنید، هر چقدر فضای داخلی خانه ساده‌تر و خلوت‌تر باشد، به همان میزان روشن‌تر دیده می‌شود. 


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar