بررسی برجستهترین پوششهای دو شخصیت اصلی سریال «کشتن ایو»
برترين ها/ «کشتن ايو» يک سريال بريتانيايي در ژانر کمدي سياه - درام - جاسوسي است . اين سريال با اقتباس از سري رمانهاي «ويلانل» اثر نويسنده بريتانيايي، لوک جنينگ، ساخته شده است و هر فصل آن، تيم نويسندگي متفاوتي با فصول ديگر دارد.
داستان سريال حول دو شخصيت اصلي زن ميچرخد. ايو پلاستري (با بازي ساندرا اه) زني باهوش است که در سازمان جاسوسي انگليس (امآيسيکس) مشغول به کار است. مسئله اينجاست که زندگي و کار ايو به هيچوجه به آن چيزي که تصورش را ميکرد شبيه نيست. پس ما از يک طرف با زني باهوش طرفيم که از شرايط ناراضيست و احساس ميکند روزهايش را با پشت ميز نشستن هدر ميدهد؛ و از طرف ديگر ويلانل (با بازي جودي کامر) آدمکشي به شدت توانا که بر عکس ايو اوقات فراغتش را درنهايت رفاه ميگذراند.
زندگي اين دو زماني به هم مربوط ميشود که وظيفهي پيدا کردن و دستگيري ويلانل به ايو محول ميشود. از اين نقطه به بعد هرچه بازي موش و گربه اين دو پيش ميرود گويي هر دو به يک اندازه جذب ديگري ميشوند.
امتياز اين سريال در سايت آيامديبي ۸.۳ است و جوايز زيادي را از آن خود کردهاست. پرداختن به تمام اين جوايز وقت زيادي ميطلبد، اما بد نيست بدانيد دو بازيگر شخصيت اصلي و تيم نويسندگي، بيشترين تحسين را از آنِ خود کردهاند.
درکنار هنر کارگردان و اقتباس بينقص تيم نويسندگي، انتخاب لباس شخصيتها بيش از همه توجهات را به خود جلب کردهاست.
در اين مقاله قصد داريم برخي از برجستهترين پوششهاي دو شخصيت اصلي سريال را بررسي کنيم.
ويلانل
پوشش ويلانل در عروسي
سم پري طراح لباسِ فصل سوم در مورد پوشش ويلانل در مجلس عروسي در قسمت اولِ فصل سوم ميگويد: از همان ابتدا ميدانستيم ويلانل از آن دست زنهايي نيست که شبيه ساقدوشها با لباسشب سفيد در عروسي حاضر شود. درواقع ميدانستيم ويلانل از آن دست آدمهايي است که کاري را ميکند که دلش ميخواهد. او عادت به جواب پس دادن ندارد و به پيامد رفتارهايش فکر نميکند. بعد از بررسي زياد درنهايت آن کت دنبالهدار مشکي و بلوز سيمون روشا را انتخاب کرديم و باتوجه به بازخوردها، انتخاب درستي هم بود.
پوشش ويلانل در بازگشت از روسيه
شايد تنها صحنهاي از سريال که ويلانل مطابق با سليقهاي که از او در ذهن داريم لباس نپوشيده است؛ همينجاست. در اين صحنه ويلانل بعد از تجربهاي تراژيک در حال بازگشت از روسيه است. اينجا ويلانل را ميبينيم که با موهايي شلخته کت و شلوار دهه هشتادي مادرش را به تن دارد. تماشاي ويلانلي آدمکش در اين شرايط، اين احساس را زنده ميکند که انگار اين بازگشت به خانه و اتفاقاتِ پس از آن بهنوعي او را تغيير داده است.
پري در مورد اين پوشش ميگويد: در اين صحنه توانستيم با استفاده از لباس مادر و تلفيق آن با استايل دختر (ويلانل)، حس نوستالژي و گرمي خاطرات خانوادگي را به بيننده منتقل کنيم.
ژاکت سبز برند شارلوت نوئلز و شلوار گوچي
جالب است بدانيد در اين صحنه هلن (شخصيت ديگر سريال) ويلانل را «يک هيولاي زيبا» توصيف ميکند. پري (طراح لباس) عقيده دارد: وقتي ويلانل را در آن ژاکت سبز شارلوت نوئلز که با شلوار گوچي سِت شده است ميبينيم؛ اين فکر به ذهنمان خطور ميکند که او آمادهي شروعي دوباره است. در واقع تيم طراحي لباس با انتخاب اين پوششِ جلب توجه کننده، ميخواهد به مخاطب يادآوري کند که ويلانل همچنان اهميتي به نظر ديگران نميدهد و آماده است آنچه ميخواهد را به دست بياورد.
لباس زردرنگِ برند لو
شخصيت ويلانل در اواخر فصل سوم دچار تغييراتي ميشود. اشاره به اين تغييرات بدون لو دادن داستان غيرممکن است، اما همين قدر بدانيد که شخصيت ويلانل وقتي اين تجربيات (تجربياتي بعضا تلخ مانند از دست دادن نزديکان) را پشت سر ميگذراند انگار اعتماد به نفس بيشتري پيدا ميکند. وقتي او را در لباس زرد رنگ برند لوکسِ لو ميبينيم گويي به خودش مطمئنتر است. سم پري و تيمش با انتخاب پوشش متفاوت ويلانل در اواخر فصل سوم به خوبي وعده شخصيتي بالغتر و پختهتر را در فصول بعدي به بيننده ميدهند.
ايو
باراني
يک نکته مهم درباره اين باراني و تقريبا تمام لباسهاي شخصيت ايو، کاربردي بودن آنهاست. در واقع تيم طراحي لباس سريال، لباسهاي ايو از جمله همين باراني ۱۰۰ دلاري را به گونهاي انتخاب کردهاند که او در نقطهي مقابل ويلانل با لباسهايي از برندهاي لوکس قرار بگيرد.
لباس آبي
بد نيست بدانيد صحنه خريد اين لباس توسط ايو را قبلتر در سريال ديدهايم و دريافتهايم ايو درمورد خريد اين لباس مطمئن نيست و تنها بعد از تائيد نيکو راضي به خريدش ميشود. طراحان لباس سريال اعتقاد دارند پوشيدن اين لباس، خبر از تغييرات شخصيتي او ميدهد. درحقيقت ايو کمکم پوسته دورش را ميشکند و آماده است وارد دنياي ويلانل شود.
کاپشن و کلاه بافتني
هرچند لباسهاي ايو عامدانه طوري انتخاب شده اند که در ياد بيننده نمانند، اما احتمالا اين پوشش به دليل کلاهي که به سر گذاشته؛ از اين قاعده مسثناست. کاپشن ايو همانند بيشتر لباسهايش ساده و کاربردي است، اما کلاه خزدارِ کاپشنش همراه با طرحِ بافت شال و کلاه، ترکيبي جدانشدني را پديد آورده است.