برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

عروس جهادی داعش: برای کمک به مردم سوریه درس و مدرسه را رها کردم

منبع
روزياتو
بروزرسانی
عروس جهادی داعش: برای کمک به مردم سوریه درس و مدرسه را رها کردم

روزياتو/ شميمه بيگم عروس جهادي داعش اخيرا گفته بعد از ديدن ويديوهاي جنگ و کشتار مردم در سوريه دوستانش او را وادار به سفر به سوريه کردند تا به اين گروه تروريستي ملحق شود.

 اين خانم که در زمان فرار به سوريه در لندن زندگي مي کرد و يه دختربچه دبيرستاني بود در فوريه سال ۲۰۱۵ و در حالي که تنها ۱۵ سال داشت همراه با دو تن ديگر از دوستان مدرسه اي اش به نام هاي خديجه سلطان و اميره عباس عازم سوريه شد تا به داعش ملحق شود.

چهار سال بعد از اين ماجرا شميمه از کمپ پناهجويان در شمال سوريه سر در آورد و دادخواستي را براي دريافت مجوز و بازگشت به خاک انگلستان تسليم دادگاه عالي اين کشور کرد اما ساجد جاويد وزير کشور وقت انگلستان شهروندي او را سلب کرد و با درخواست او براي بازگشت نيز موافقت نشد.

حالا شميمه بيگم در يک مستند تلويزيوني جديد حضور يافته که قرار است هفته آينده پخش شود. او در اين مستند مدعي شده که عوامل وابسته به داعش در فضاي آنلاين از او و دوستانش دعوت کردند تا خانواده هايشان را ترک نموده و بدون آنکه حقيقت را بگويند آنها را به سوريه کشاندند.

عروس جهادي داعش حتي دولت انگلستان را به مطرح کردن ادعاهاي بي اساس متهم کرده تا به گفته خودش تصميم خود براي ممانعت از ورود او به انگلستان را توجيه کنند. شميمه بيگم در حالي که اشک از چشمانش جاري مي شود از مرگ غم انگيز سه کودکش در سوريه مي گويد و اينکه ميخواسته به دنبال اين اتفاقات جان خود را هم بگيرد.

 شميمه بيگم در کنار دو دوست ديگرش


بيگم در بخش هايي از مستند شبکه اسکاي با نام «بازگشت: زندگي پس از داعش» چنين مي گويد:

شميمه با ديگر اعضاي خانواده اش فرق داشت و دوست داشت که عضو گروهي باشد.
ويديوهاي مربوط به انفجار بمب در سوريه او را به شدت ناراحت کرد و از اينکه «کسي کاري براي مردم سوريه نمي کرد غصه مي خورد».
او و دوستانش خانواده هايشان را در بي خبري ترک کرده و به ترکيه پرواز کردند و از آنجا با ترس و دلهره خط مرزي ترکيه و سوريه را رد کردند.
مقامات داعش بعد از آنکه معيارهايش براي ازدواج را جويا شدند برايش شوهري اهل هلند به نام Yago Riedijk را انتخاب کردند که او نيز از اعضاي داعش بود.
او عضو پليس داعش نبود و هيچگاه پشت مسلسل قرار نگرفت.
داعش او را مجبور کرد که به مادر دوستش خديجه سلطان بگويد او در حمله هوايي روسيه کشته شده است.
بعد از مرگ بزرگترين فرزندش شميمه مصمم شد که سرزمين هاي داعش را ترک کند تا کودکي که درون شکمش بود را در محيطي امن به دنيا بياورد و يک زندگي عادي برايش بسازد.
او در مصاحبه هاي قبلي از عضويت در گروه داعش ابراز پشيماني نکرد چون مي ترسيد که به دست داعش کشته شود.
شميمه در خاطرات دوران کودکي اش در شرق لندن به ياد مي آورد که رابطه چندان خوبي با مادرش نداشت و گاهي حتي فکر مي کرد که مادرش اصلا علاقه اي به او ندارد.
شميمه بيگم بار ديگر در صحبت هايش مدعي شد که گروه داعش او و دوستانش را فريب دادند چراکه که آنها در سن و سالي نبودند که اخبار دروغ را از واقعيت تميز دهند. از آنجايي که دوستانش تصميم گرفته بودند در اسرع وقت به سوريه بروند او دوست نداشت که پشت سر گذاشته شود و مي خواست عضوي از گروه آنها باشد.



اين سه دوست مخفيانه بدون اطلاع خانواده هايش به سمت ترکيه پرواز کردند و از آنجا از مرز زميني وارد خاک سوريه شدند. او مي گويد براي آنکه خانواده اش شک نکنند صبح زود و با لباس مدرسه از خانه خارج شد و از اينکه قبل از رفتن مادرش را در آغوش نگرفت به شدت پشيمان است.

همانطور که اشاره کرديم در سال ۲۰۱۶ خديجه سلطان دوست شميمه در حمله هوايي روسيه کشته شد و شميمه بايد اين خبر را به خانواده اش مي داد. آنها از شميمه عکس بدن دخترشان را خواستند اما از آنجا که جسدش براثر اصابت بمب متلاشي شده بود چنين امکاني وجود نداشت. شش ماه پيش هم شميمه خبر مرگ دوست ديگرش اميره عباس را دريافت کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره