برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اصول انتخاب مانتو برای مصاحبه شغلی

منبع
نمناک
بروزرسانی
اصول انتخاب مانتو برای مصاحبه شغلی

نمناک/ مانتو از اصلي ترين لباس هاي خانم ها محسوب مي شود و تاثير زيادي در ظاهر خانم ها دارد. يکي از جاهايي که لباس و ظاهر تاثير بسزايي بر روي افراد مي گذارد، مصاحبه شغلي است پس بايد در مصاحبه شغلي بيشتر حواستان به لباس پوشيدن خود باشد تا با ظاهرتان رفوزه نشويد.

اگر لباس و ظاهرتان ايراد اساسي داشته باشد 10 ثانيه براي تصميم درباره ي رد کردن شما کافي است. اگر مي خواهيد در مصاحبه شغلي انتخاب شويد بهتر است اين بخش را بخوانيد تا بدانيد چه مانتويي مناسب مصاحبه شغلي است.

چه مانتويي براي مصاحبه شغلي مناسب است؟
قبل از حضور در مصاحبه شغلي نکاتي را بايد در انتخاب مانتو بدانيد تا به درستي مانتو انتخاب نماييد.


رنگ مناسب انتخاب کنيد
براي مصاحبه شغلي به رنگ مانتو خود توجه کنيد. ترکيب رنگ سفيد و مشکي، رنگ هاي خنثي براي مانتو عالي است. شما مي توانيد براي مصاحبه شغل هايي که نياز به خلاقيت دارند، رنگ زرد و بنفش را بپوشيد، رنگ بنفش باعث مي شود شما خاص تر و رنگ زرد باعث مي شود شماخوش بين تر به نظر برسيد.

از پوشيدن مانتو به رنگ جيغ دوري کنيد
پوشيدن مانتو به رنگ جيغ سبب مي شود که شما جدي به نظر نرسيد و بسيار غير حرفه اي است. رنگ قرمز نشان دهنده قدرت است و شما را سرکش نشان مي دهد پس نمي تواند رنگ مناسبي باشد.

مدل هاي ساده تر را انتخاب کنيد
انواع و اقسام مختلفي از مانتو در بازار موجود مي باشد. شما براي اينکه بهتر به نظر برسيد بايد از پوشيدن مانتوهايي که مدل عجيب و غريبي دارند، خودداري نماييد.مانتوهاي شلوغ پلوغ و کفش تق تقي چيز هاي زيادي براي گفتن به کارفرماي شما دارند (که هيچ کدام خوب نيست!).
اگر لباسي داريد که با پوشيدنش حس خوبي به خودتان پيدا مي کنيد اشکال ندارد که همان را بپوشيد، البته به مدل آن و نوشته و شکل روي آن توجه کنيد.

به اندازه مانتو خود توجه کنيد

مانتويي که براي مصاحبه شغلي خود انتخاب مي کنيد، نبايد خيلي گشاد و يا خيلي تنگ باشد. لباس هايي که برجستگي اندامتان را خيلي مشخص کند در خور مصاحبه شغلي نيست پس بهتر است مانتويي اندازه و تا اندازه اي پوشيده بپوشيد تا راحت تر باشيد و لازم نباشد شکمتان را تو بدهيد يا آستين هايتان را بالا و پايين ببريد.

مانتوهاي رسمي انتخاب خوبي هستند
اگر لباس هاي راحت را ترجيح مي دهيد، حداقل جلسه ي مصاحبه را کمي به خودتان سخت بگيريد و مطابق رسميت محل کارتان لباس انتخاب کنيد. با انتخاب مانتو خيلي راحت و غيررسمي تر به ديگران مي گوييد که خيلي هم اهل جديت در کار و رعايت قوانين نيستند و از آداب معاشرت در محيط هاي کاري سر در نمي آوريد. اگر شرکت مورد نظر خيلي رسمي است، خيلي رسمي باشيد.

لباس هايتان هماهنگ باشد
مانتويي را انتخاب نماييد که با ساير لباس هاي شما هماهنگ باشد. لباس هاي هماهنگ سبب مي شود که شما ظاهر بهتري داشته باشيد و منظم تر به نظر برسيد.

لباس تميز انتخاب کنيد

در مصاحبه شغلي هيچ چيز بدتر از پوشيدن يک مانتو کثيف و کهنه نيست. اگر مانتو شما قابل پوشيدن است و خيلي رنگ و رو رفته نيست حتما قبل از مصاحبه شغلي آن را بشوييد تا بوي عرق ندهد و لکه اي روي آن باقي نماند.

مرتب و اتوکشيده باشيد
اگر مانتويي درستي را براي مصاحبه شغلي انتخاب نماييد اما مانتو شما به شدت چروک باشد، کارفرماي شما از روي ظاهرتان اينطور قضاوت خواهد کرد که اين آدم قرار نيست کار من را درست انجام دهد. پس حتما مرتب باشيد و لباس هايتان را به خوبي اتو نماييد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره