نماد آخرین خبر

کشف پروبیوتیک جدیدی که چربی سوزی سریعتری دارد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
کشف پروبیوتیک جدیدی که چربی سوزی سریعتری دارد

آخرین خبر/ دیلی میل؛ دانشمندان پروبیوتیک جدید "سوپرشارژ" را کشف کردند که گفته می شود سریعتر از "اوزمپیک" چربی می سوزاند که میلیون ها نفر از افراد دارای اضافه وزن و چاق از این داروی پرفروش کاهش وزن استفاده می کنند.

اما اکنون، دانشمندان در هنگ کنگ دریافتند که ترکیب میوه و سبزیجات اضافی با یک پروبیوتیک جدید با «شارژ فوق العاده» می تواند به اندازه تزریق باعث کاهش وزن شما شود.
اعتقاد بر این است که سین بیوتیک ها - ترکیبی از یک پروبیوتیک و یک پری بیوتیک که اغلب به عنوان مکمل فروخته می شود - باکتری های روده شما را متعادل می کند و به سلامت روده، متابولیسم و ​​حتی سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. 

کارشناسان مدت‌ها توصیه کرده‌اند که میکروارگانیسم‌های زنده‌ای که «باکتری‌های خوب» در روده را تقویت می‌کنند و در پروبیوتیک‌ها یافت می‌شوند، می‌توانند کاهش وزن را افزایش دهند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که برخی از پروبیوتیک ها ممکن است مانع جذب چربی در بدن شوند.

علاوه بر افزایش سطح باکتری‌های مفید، پری‌بیوتیک‌ها - گروهی از مواد مغذی - به دلیل نحوه هضم آن‌ها، جذب کلسیم تقویت‌کننده استخوان را افزایش می‌دهند.

مطالعه جدید نشان داد که سین‌بیوتیک‌ها حتی می‌توانند منجر به کاهش وزن سریع‌تر شوند، شرکت‌کنندگانی که قرص را با میوه و سبزی اضافی ترکیب کردند، پنج درصد از وزن بدن خود را در ماه سریع‌تر از کسانی که از اوزمپیک مصرف کردند، از دست دادند. 

با این حال، این محصولات به تنهایی ادعا نمی کنند که یک کمک کننده برای کاهش وزن هستند. اما "به طور مداوم باکتری های دوست در روده ما را تغذیه کند". 

در این مطالعه، دانشمندان دانشگاه چینی هنگ کنگ، 55 بزرگسال دارای اضافه وزن و چاق بین 21 تا 65 سال را ردیابی کردند. 

به یک گروه ترکیبی از سین بیوتیک های روزانه داده شد و یک برنامه غذایی را دنبال کردند که شامل مصرف حداقل دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات بود. 

به گروهی دیگر دستور داده شد که سین بیوتیک ها را به تنهایی مصرف کنند - یک بار در صبح و بار دیگر در عصر.

سومین مورد به تنهایی در برنامه غذایی میوه و سبزیجات تحت نظارت پزشکی قرار گرفت. 

در طی هشت هفته پیگیری، دانشمندان دریافتند که نیمی از افرادی که در برنامه ترکیبی بودند بیش از پنج درصد وزن بدن خود را از دست دادند.

آنها همچنین سطح قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دادند، سطح کلسترول را بهبود بخشیدند و سطح باکتری مگاموناس را به میزان قابل توجهی کاهش دادند - که با بهبود ترکیب بدن مرتبط است. 

در همین حال، تنها از هر پنج نفر از کسانی که به تنهایی برنامه رژیم غذایی داشتند، یک نفر شاهد کاهش وزن بیش از پنج درصد بود. 


هیچ یک از کسانی که فقط سین بیوتیک مصرف می کنند به این هدف نرسیدند.  

یک کارآزمایی بالینی شاخص سماگلوتاید که در سال 2021 منتشر شد، همچنین نشان داد که 86 درصد از شرکت کنندگان در طی 68 هفته به کاهش وزن پنج درصدی یا بیشتر دست یافته اند. 

محققان در مقاله‌ای در مجله Nutrients گفتند: مکمل‌های سین‌بیوتیک به همراه رژیم کاهش وزن اثرات هم افزایی بیشتری بر وزن بدن و BMI داشتند.

تنها گروه رژیم غذایی و سین‌بیوتیک‌ها در پایان مداخله به‌طور میانگین پنج درصد وزن بدن خود را از دست دادند که در صورت حفظ پس از یک سال درمان، معیار کاهش وزن قابل توجه بالینی را برآورده می‌کند. 

با این حال، باید توجه داشت که عوامل دیگری ممکن است در کاهش وزن نقش داشته باشند، زیرا محققان سابقه مصرف سیگار یا رژیم غذایی قبلی شرکت کنندگان را فاش نکردند.

مترجم ؛ ملیحه سلطانی 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره