نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

نقش تغذیه در پیشگیری از یبوست؛ باور غلط درباره تشنگی

منبع
مهر
بروزرسانی
نقش تغذیه در پیشگیری از یبوست؛ باور غلط درباره تشنگی

مهر/یک متخصص تغذیه، به نقش مهم تغذیه در پیشگیری از یبوست تاکید کرد و گفت: اینکه افراد فکر می‌کنند تا احساس تشنگی نکنند نباید آب بخورند، باور غلطی است.

 مجید حاجی فرجی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی افزود: یبوست یک معضل شایع در تمامی جوامع است و در زندگی صنعتی امروز به عوامل بسیاری بستگی دارد که اصلی ترین عامل آن تغییر سبک زندگی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: توجه به زمان هضم و جذب مواد غذایی در پیشگیری از یبوست و عملکرد دستگاه گوارش بسیار مؤثر است و آموزش صحیح به مردم توسط پزشکان و داروسازان در مورد اینکه مواد غذایی را چگونه مصرف کنند تا دچار یبوست نشوند و مردم باید بدانند استفاده کدام دسته از مواد غذایی با کدام داروها تداخل دارد.

حاجی فرجی به اهمیت نوشیدن آب در طول روز اشاره کرد و گفت: اینکه افراد فکر می‌کنند تا احساس تشنگی نکنند نباید آب بخورند باور غلطی است و هر فرد باید در روز به مقدار کافی آب به بدن خود برساند تا از یبوست و سایر بیماری‌های گوارشی که در نتیجه کم آبی بدن به‌وجود می‌آید در امان باشد.

وی به نحوه استفاده درست از حبوبات اشاره کرد و افزود: حبوبات به دلیل عوارض نفخی که در پی دارند باید از قبل خیس شوند تا مشکلات گوارشی را در پی نداشته باشند.

این متخصص تغذیه به مصرف سبزیجات پخته و طعم دار، استفاده از روغن زیتون بدون بو، استفاده از میوه‌ها و غذاهای سالم تاکید کرد و نظم در خوردن وعده اصلی غذا و نیز نرمش‌های صبحگاهی قبل از خوردن صبحانه را در پیشگیری از یبوست بسیار مهم دانست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره