نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

منتظر افزایش قابل توجه طول عمر انسان‌ها در این قرن نباشید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
منتظر افزایش قابل توجه طول عمر انسان‌ها در این قرن نباشید

ایسنا/بنابر داده‌های یک مطالعه اخیر در ایالات متحده، بعید است انسان‌ها شاهد افزایش قابل توجه طول عمر در این قرن باشند چراکه رشد امید به زندگی در ۳۰ سال گذشته در کشورهایی مانند ژاپن با بالاترین میانگین طول عمر، کاهش یافته است.

 مطالعه انجام شده توسط تیمی از دانشگاه ایلینویز و دیگران که در مجله علمی ایالات متحده Nature Aging در ۷ اکتبر منتشر شد، نشان می‌دهد بعید است بقای تا سن ۱۰۰ سال، بیشتر از ۱۵ درصد برای زنان و ۵  درصد برای مردان باشد.

طبق داده‌های این مطالعه تا وقتی کاهش فرآیندهای پیری بیولوژیکی به طور قابل توجهی میسر نشده، افزایش حیات انسان در این قرن غیرممکن است.

به گزارش آناتولی، این مطالعه توضیح داد که میانگین افزایش امید به زندگی از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۹ در هنگ کنگ و ۸ کشور با بیشترین طول عمر از جمله ژاپن، کره جنوبی و سوئیس ۶.۵ سال بوده است.

بر اساس داده‌های این مطالعه، در حالی که امید به زندگی انسان در بدو تولد در کشورهای پردرآمد در طول قرن بیستم تقریباً ۳۰ سال افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل پیشرفت در بهداشت عمومی و پزشکی بوده، بهبود کلی در امید به زندگی از سال ۱۹۹۰ کند شده است.

متوسط طول عمر یا میانگین عمر (Life Expectancy) یک شاخص آماری است که نشان می‌دهد افراد یک جامعه به‌طور میانگین چقدر عمر می‌کنند یا به عبارت دیگر، انتظار می‌رود چقدر عمر کنند.

هرچه سطح بهداشت و درمان در جامعه‌ای افزایش یابد، متوسط طول عمر افزایش خواهد یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره