logo
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

گوناگون/ دایناسوری که حراج می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گوناگون/ دایناسوری که حراج می‌شود

ایسنا/ بقایای یک دایناسور «استگوسور» درحالی به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد که انتظار می‌رود به قیمت میلیون‌ها دلار به فروش برسد.

حراجی «ساتبیز» در تابستان پیش رو میزبان یک هیولا خواهد بود. این حراجی در هفدهم جولای یک اسکلت نسبتا کامل از دایناسور «استگوسور» که ۳.۳ متر ارتفاع تا ۶ متر طول دارد و قدمت آن به حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل بازمی‌گردد را به فروش خواهد گذاشت.

«آرت‌نت» نوشت،‌ کارشناسان قیمت تقریبی این اسکلت را بین ۴ الی ۶ میلیون دلار برآورد کردند که اگر طبق پیش‌بینی‌ها فروخته شود به یکی از ارزشمندترین فسیل‌های دایناسور تبدیل خواهد شد.

این اسکلت که «آپکس» نام گرفته است در «کلرادو» و در محوطه‌ای کشف شده است که از مدت‌ها پیش محل کشف بقایای متعلق به «ژوراسیک پسین» بوده است.

«استگوسور» که یک موجود گیاهخوار بود، با یک سری صفحات بادبادکی شکل که در پشت و دمش قرار دارند که احتمالاً برای دفاع و نمایش استفاده می‌شدند از سایر گونه‌ها متمایز می‌شود.

موزه ملی تاریخ لندن در حال حاضر میزبان اسکلت مشابهی از یک «استگوسور» است که «سوفی» نام دارد و در سال ۲۰۰۳ در «وایومینگ» کشف شد.

این نخستین‌باری نیست که «ساتبیز» بقایای یک دایناسور را به مزایده می‌گذارد. این حراجی نخستین‌بار یک فسیل تی‌-رکس به نام «سو» را در سال ۱۹۹۷ به قیمت ۸.۳ میلیون دلار به فروش رسانده بود. در سال ۲۰۲۲ نیز یک «گورگوسور» به قیمت ۶.۱ میلیون دلار فروخته شد و «ماکسیموس» که یک جمجمه تی-رکس است، نیز به قیمت ۶.۱ میلیون دلار به فروش رسید. همچنین بقایای «دوروت» که یک دایناسور «تریسراتوپس» بود در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۷.۴ میلیون دلار فروخته شد. حراجی کریستیز نیز در سال ۲۰۲۲ یک اسکلت «ولوسی‌رپتور» را به قیمت ۱۲.۴ به فروش رساند.

اما فروش این بقایای ماقبل‌تاریخ همواره با انتقاد مواجه شده است. دیرینه‌شناسان به طور ویژه از فروش بقایای این گونه‌های علمی به عنوان کالاهای لوکس انتقاد کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره