نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

4 گوشه دنیا/ نگاهی به ۵ کشور اروپایی که فرودگاه ندارند

منبع
روزياتو
بروزرسانی
4 گوشه دنیا/ نگاهی به ۵ کشور اروپایی که فرودگاه ندارند

روزیاتو/ در دنیای امروز که حمل و نقل هوایی نقشی حیاتی در ارتباطات جهانی ایفا می‌کند، وجود فرودگاه‌ها در اکثر کشورها امری بدیهی به نظر می‌رسد. با این حال، برخی کشورها، به ویژه دولت‌شهرهای کوچک، از داشتن چنین تأسیساتی محروم‌اند. در قاره اروپا، ۵ کشور شامل آندورا، واتیکان، سن مارینو، موناکو و لیختن‌اشتاین، فرودگاه ندارند، هرچند برخی از آنها دارای فرودگاه هلیکوپتری می‌باشند. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به ۵ کشور اروپایی خواهیم انداخت که علی‌رغم موقعیت جغرافیایی و اقتصادی خود، فرودگاه ندارند.

۱. موناکو
جمعیت: ۳۶,۵۰۰ نفر
مساحت: ۲.۰۳ کیلومتر مربع
نزدیک‌ترین فرودگاه‌های اصلی: فرودگاه نیس کوت دازور (فرانسه)، فرودگاه جنوا (ایتالیا)، فرودگاه تورین (ایتالیا)
موناکو، دومین کشور کوچک مستقل جهان، در ریویرای فرانسه واقع شده است. طبیعی است که این کشور با مساحت ۲.۰۳ کیلومتر، ۱۰٪ اندازه فرودگاه جان اف کندی، فاقد فرودگاه باشد، به ویژه که نزدیک‌ترین فرودگاه اصلی، فرودگاه نیس کوت دازور (NCE) در فرانسه، تنها حدود ۳۰.۵ کیلومتر از موناکو فاصله دارد. دسترسی به موناکو از فرودگاه نیس کوت دازور به راحتی با اتوبوس، قطار یا خودرو در حدود ۴۵ دقیقه امکان‌پذیر است.

۲. آندورا
جمعیت: ۸۰,۰۰۰ نفر
مساحت: ۴۶۸ کیلومتر مربع
نزدیک‌ترین فرودگاه‌های اصلی: فرودگاه جوزپ تارادلاس بارسلونا-ال پرات (اسپانیا)، فرودگاه تولوز-بلانیاک (فرانسه)
آندورا، یک کشور کوچک مستقل در شرق کوه‌های پیرنه، محصور در خشکی و از شمال با فرانسه و از جنوب با اسپانیا هم‌مرز است. توسعه این کشور تا قرن بیستم به دلیل محدودیت در ارتباطات جاده‌ای و هوایی با تأخیر مواجه شد. اگرچه هنوز هیچ فرودگاهی در محدوده آندورا وجود ندارد، این منطقه دارای سه فرودگاه هلیکوپتری است که خدمات تجاری هلیکوپتری ارائه می‌دهند. علاوه بر این، یک فرودگاه در فاصله حدود ۱۲.۸۷ کیلومتری جنوب مرز آندورا-اسپانیا قرار دارد.

۳. لیختن‌اشتاین

جمعیت: ۳۹,۰۰۰ نفر
مساحت: ۱۶۰ کیلومتر مربع
نزدیک‌ترین فرودگاه‌های اصلی: فرودگاه سنت گالن- آلتن راین (سوئیس)، فرودگاه زوریخ (سوئیس)، فرودگاه فریدریش هافن (اتریش)
لیختن‌اشتاین یکی دیگر از کشورهای کوچک در فهرست کشورهای اروپایی بدون فرودگاه است. این کشور که در آلپ بین آلمان، اتریش و سوئیس واقع شده، فاقد فرودگاه است، اما یک فرودگاه هلیکوپتری در شهر Balzers دارد.

۴. سن مارینو

جمعیت: ۳۳,۵۰۰ نفر
مساحت: ۶۱ کیلومتر مربع
نزدیک‌ترین فرودگاه اصلی: فرودگاه بین‌المللی فدریکو فلینی (ایتالیا)
سن مارینو، که در دامنه شمال شرقی کوه‌های آپنین قرار گرفته، یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است. این کشور فاقد فرودگاه است و تنها از طریق شبکه فرودگاه‌های همسایه یا فرودگاه هلیکوپتری خود در دسترس است. لازم به ذکر است که سن مارینو یکی از معدود کشورهای کوچکی است که دارای یک میدان هوایی با باند چمنی ۶۸۰ متری است.
 
۵. واتیکان

جمعیت: ۸۰۰ نفر
مساحت: ۰.۴۴ کیلومتر مربع
نزدیک‌ترین فرودگاه‌های اصلی: فرودگاه لئوناردو داوینچی رم فیومیچینو (ایتالیا)، فرودگاه پاستینه-رم چامپینو (ایتالیا)
اگرچه واتیکان فاقد فرودگاه اختصاصی است، اما در گوشه غربی خود دارای یک فرودگاه هلیکوپتری است. این فرودگاه هلیکوپتری به مقامات بازدیدکننده و مسئولان واتیکان خدمت‌رسانی می‌کند. با توجه به مساحت فشرده این منطقه، جای دادن یک فرودگاه در محدوده آن امری غیرممکن خواهد بود. از آنجا که واتیکان چیزی بیش از یک منطقه ویژه در رم نیست، فرودگاه‌های این شهر قابل استفاده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره