نماد آخرین خبر

4گوشه دنیا/ فروریختن هرم باستانی بر اثر باران شدید در مکزیک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
4گوشه دنیا/ فروریختن هرم باستانی بر اثر باران شدید در مکزیک

ایسنا/ بارش باران شدید در ایالت «میچوآکان» واقع در مکزیک به ریزش بخشی از یک هرم باستانی پیشاکلمبیایی در محوطه باستان‌شناسی «Ihuatzio» منجر شد.

این ریزش در بیست و نهم جولای اتفاق افتاد و روز بعد از آن کارشناسان برای تعیین میزان آسیب از محل بازدید کردند.

بیانیه‌ای که از سوی «موسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ مکزیک» (INAH) منتشر شده است، ‌ فروریختن این هرم را تا حدی به استفاده از مواد و روش‌های قدیمی در طول پروژه‌های مرمت قبلی نسبت داد. همچنین این بیانیه به خشکسالی منطقه اشاره کرد که نفوذ آب و تضعیف ساختار آن را آسان‌تر کرده است.

محوطه «Ihuatzio» در فاصله قرن دهم و شانزدهم میلادی به عنوان محل سکونت مورد استفاده قرار گرفت.

در این محوطه دو گذرگاه مرتفع قرار داد که به یک میدان بزرگ مربع‌شکل منتهی می‌شود. در بخش غربی این میدان، دو هرم مستطیل‌شکل بزرگ قرار دارند که روی یک پایه عریض و کم‌ارتفاع ساخته شده‌اند. بخشی از یکی از این دو هرم در جریان بارش شدید باران فروریخته است.

«موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ مکزیک» برای محوطه‌هایی که اداره می‌کند، بیمه‌نامه دارد و بودجه به دست آمده را برای کمک به مرمت این مکان استفاده خواهد کرد.

بلایای طبیعی و آب و هوای شدید به دلیل تغییرات اقلیمی ناشی فعالیت‌های بشر، شدیدتر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر شده‌اند و خطرات جدی برای مکان‌های میراثی و تلاش‌های حفاظتی از بناهای تاریخی ایجاد می‌کنند.

سال گذشته، بنیاد (FAIC) و موقوفه ملی علوم انسانی (NEH) از موسسه‌ها و گروه‌های میراثی خواسته بود تا برنامه‌هایی به منظور اقدام اضطراری برای بلایای طبیعی را طراحی کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar