نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

گوناگون/ کشف گورهای ۳۸۰۰ ساله در یک معبد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گوناگون/ کشف گورهای ۳۸۰۰ ساله در یک معبد

ایسنا/ باستان‌شناسان بقایای چهار گور مربوط به دوران پیش از «اینکا»ها را در کشور «پرو»‌ کشف کردند.

 باستان‌شناسان با کاوش در کشور «پرو» بقایای اسکلت چهار نفر را کشف کردند که حدود ۳۸۰۰ سال قبل، یعنی هزار سال قبل از شکوفا شدن تمدن «اینکا»ها در منطقه، در یک معبد دفن شده بودند.

«لایوساینس»‌ نوشت،‌ گور دو کودک، یک نوجوان و یک فرد بزرگسال در بقایای به جای مانده از یک معبد کشف شده است. تمام این چهار نفر درحالی کشف شدند که بر پهلو به سمت یک کوه دراز کشیده بودند. بقایای اشیاء مخصوص خاکسپاری همچون مُهره‌های سنگی و صدف حلزون به همراه این افراد پیدا شد.

قدمت این گورها به زمانی بازمی‌گردد که مردم در «پرو»‌ ساختمان‌های بزرگی از جمله اهرام را می‌ساختند و از سرامیک در ابعاد بزرگ استفاده می‌کردند. این گورها جدیدترین اکتشافاتی هستند که در محوطه باستان‌شناسی «Queneto»‌ واقع در شمال کشور «پرو»‌ انجام شده‌اند. باستان‌شناسان از ۵۰ سال گذشته در این محوطه مشغول کاوش بوده‌اند.

قدمت این محوطه باستان‌شناسی به حوالی ۱۸۰۰ تا ۹۰۰ پیش از میلاد باز می‌گردد که قبل از «امپراتوری اینکا»ها است که در حوالی ۱۲۰۰ تا ۱۵۳۰ میلادی در جنوب آمریکا شکل گرفت.

معبدی که بقایای این افراد در آن کشف شده است با دیوارهای سنگ‌فرش‌شده ساخته شده بود که با گچ سفالی به هم متصل می‌شدند. دیوارهای معبد دارای گوشه‌های منحنی بوده و قطعات سفالی نیز در محل پیدا شده است. این احتمال وجود دارد که این معبد با یک فرقه مربوط به آب مرتبط بوده باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره