نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

گوناگون/ چرا آدم‌کشی برای صهیونیست‌ها عادی است؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
گوناگون/ چرا آدم‌کشی برای صهیونیست‌ها عادی است؟

تسنیم/ نسل‌کشی و جنایاتی که صهیونیست‌ها در غزه و لبنان به‌راه انداخته‌اند، محدود به شش یا هفت دهه اخیر نیست، بلکه ریشه در تاریخ عمیق بنی‌اسرائیل در هزاره‌های گذشته دارد، این تاریخ مملو از ظلم و ستمی است که به‌طور مداوم علیه ملت‌های مختلف انجام شده و اکنون در قالب نسل‌کشی در سرزمین‌های اسلامی نمود پیدا کرده است، ظلمی که در طول تاریخ با تغییر ظواهر ادامه یافته، اما ماهیت استکباری و تجاوزگرانه آن همواره ثابت بوده است.

با این حال، نمی‌توانیم ریشه‌یابی دقیقی از جنایت‌های آنان داشته باشیم، مگر اینکه به قرآن کریم به‌عنوان آخرین کتاب آسمانی رجوع کنیم. قرآن کریم تاریخ این قوم ستمگر را با شفافیت تمام بازگو و دلایل انحطاط و سقوط آنها در طول تاریخ را به‌خوبی تبیین کرده است. اگر این افشاگری‌های الهی در قرآن نبود، شاید بسیاری از جنایت‌های بنی‌اسرائیل و انحرافات فکری آنها در پیچ‌وخم‌های تاریخ دفن می‌شد. قرآن به‌تفصیل بیان می‌کند که چگونه گروهی از یهودیان کافر شدند، پیامبران را به قتل رساندند و به بندگان برگزیده خداوند، از جمله حضرت مریم سلام اللّه علیها، تهمت‌های ناروا زدند. این کتاب مقدس نشان می‌دهد که آنان چگونه از آغاز کارشان به‌سوی انحراف رفتند و نهایتاً به چه سرنوشتی در آخرالزمان دچار خواهند شد. قرآن به‌روشنی آشکار می‌کند که چرا گروهی از یهودیان به دشمنانی سرسخت برای جامعه بشریت تبدیل شدند و چگونه فساد و تباهی را در سراسر جهان گسترش دادند.

هنگامی که خداوند می‌خواهد علت خوی وحشی‌گری این بندگان ناسپاس خود را معرفی کند، آنان را قومی سلطه‌گر، سلطه‌طلب و ملتی فتنه‌افروز و فاسد معرفی می‌کند که به‌دلیل انحراف از فرمان‌های الهی و پیمان‌شکنی‌ نسبت به پیامبرانشان، خداوند دل‌های آنها را دچار قساوت کرد، به‌طوری که دیگر نور هدایت در آن‌ها راه نمی‌یابد، در آیه13 سوره مائده می‌فرماید:

«فَبِمَا نَقْضِهِم مِّیثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِیَةً ۖ یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ ۚ وَلَاتَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلَّا قَلِیلًا مِنْهُمْ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاصْفَحْ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»؛ پس آنان را به‌سبب پیمان‌شکستنشان لعنت کردیم، و دل‌هایشان را بسیار سخت گردانیدیم، [تا جایی که] کلمات خدا را از جایگاه اصلی‌اش و معنای حقیقی‌اش تغییر می‌دهند، و بخشی از آنچه را [از معارف و احکام تورات واقعی] که به‌وسیله آن پند داده شدند، از یاد بردند [و نادیده گرفتند]، و همواره از اعمال خائنانه آنان جز اندکی از ایشان [که وفادار به پیمان خدایند] آگاه می‌شوی؛ پس [تا نزول حکم جهاد] از آنان درگذر و [از مجازاتشان] روی گردان؛ زیرا خدا نیکوکاران را دوست دارد.

این آیه به‌روشنی بیان می‌کند که بنی‌اسرائیل به‌دلیل نقض میثاقشان مورد لعن قرار گرفتند و دلشان را قساوت گرفت، در چنین شرایطی دست به تحریف کلام خداوند در تورات زدند و تذکرات حضرت حق را به باد  فراموشی سپردند گویی که خداوند هیچ سخنی با آنها نگفته باشد. در آیه74 سوره بقره از شدت این قساوت خبر می‌دهد و می‌فرماید:

«ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُمْ مِّن بَعْدِ ذَٰلِکَ فَهِیَ کَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ۚ وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَایَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ وَ إِنَّ مِنْهَا لَمَایَشَّقَّقُ فَیَخْرُجُ مِنْهُ الْمَاءُ وَ إِنَّ مِنْهَا لَمَایَهْبِطُ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ...»؛ در این آیه قساوت قلب آنان به مانند سنگ یا سخت‌تر تشبیه شده است؛ یعنی سنگ، با وجود سختی‌اش، گاه به‌طور طبیعی شکافته می‌شود و از آن آب که نماد زندگی و رحمت الهی است، جاری می‌شود، اما سنگدلی بنی‌اسرائیل از این هم بدتر است، همچنین فرو ریختن سنگ از ترس و خشیت خدا نشان‌دهنده این است که این ترس می‌تواند حتی سخت‌ترین دل‌ها را تغییر دهد و آن‌ها را به‌سوی تسلیم و نرمش هدایت کند، اما تأثیری در یهودیان بنی‌اسرائیل ندارد.

بنابراین قساوت قلب اسرائیلیان ریشه در کج‌روی و کج‌رفتاری آنان و پشت‌پازدن به احکام خداوند و استهزای پیامبران(ع) و کشتار آنان دارد؛ مسیری که اکنون خَلف آنان یعنی یهودیت صهیونیسم با تمام رهبرانش می‌پیمایند و با این قساوت قلب، به‌راحتی خون هزاران نفر را روی زمین می‌ریزند و بعد به این جنایت خود افتخار می‌کنند و این رفتار را در راستای ایجاد مدینه فاضله خود که این تمدن فاضلابی بیش نیست، قلمداد می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar