نماد آخرین خبر

دیدنی های سارانسک؛ شهر اسطوره ها و افسانه های روسیه

منبع
کجارو
بروزرسانی
دیدنی های سارانسک؛ شهر اسطوره ها و افسانه های روسیه

کجارو/ سارانسک در مرکز بخش اروپايي کشور روسيه جاي گرفته است. سارانسک، شهر اسطوره‌ها و افسانه‌هاي کشور روسيه است و جاذبه‌هاي گردشگري بسياري براي ديدن دارد. اين شهر همچنين محلي براي برگزاري جشنواره قوم‌شناسي با هدف حفظ هويت ملي، فرهنگ و آداب و رسوم به شمار مي‌رود. در ادامه با ما همراه باشيد تا مکان‌هاي ديدني اين شهر بي‌نظير را به شما معرفي کنيم.

کليساي جامع سنت فئودور اوشکاف (Cathedral of St. Fyodor Ushakov)


کليساي جامع سنت فئودور اوشکاف در سال ۲۰۰۱ ميلادي پايه ريزي شد و در سال ۲۰۰۶ ميلادي به اتمام رسيد. اين کليسا که طراحي آن از سبک کلاسيک معماري کشور فرانسه الهام گرفته است، نزديک به سه‌هزار نفر ظرفيت دارد. کليساي جامع سنت فئودور اوشکاف همچنين نمادي عالي از ارتدوکس روسيه مدرن به شمار مي‌رود.


ميدان هزاره (Millennium Square)
ميدان هزاره يکي از جاذبه‌هاي گردشگري سارانسک است که وقف اتحاد مردم کشور روسيه شده است. المان اصلي اين ميدان جذاب و ديدني يک فواره استثنايي و منحصر به فرد است که عصرها در اين ميدان نمايش‌هاي موزيکال برگزار مي‌کند.  

موزه جنگ سارانسک (Saransk War Museum)


موزه جنگ سارانسک، موزه‌اي متفاوت و ديدني است که تاريخ جنگ‌هايي که در کشور روسيه رخ داده را به نمايش گذاشته است. اين موزه به قهرماني‌ها و تلاش‌هاي فداکارانه سربازاني که در جنگ‌هاي روسيه شرکت داشته و کشته شده‌اند، اختصاص دارد. اصلي‌ترين قسمت‌هاي موزه که بيشتر مورد توجه بازديدکنندگان قرار مي‌گيرند، شامل سالن‌هاي جنگ جهاني دوم، جنگ افغانستان و جنگ چچن مي‌شود.

کليساي تاريخي سنت جان (Church of St. John the Apostle)

کليساي تاريخي سنت جان يکي از قديمي‌ترين بناها در سارانسک است که در سال ۱۹۶۳ ميلادي ساخته شده است. معماري ساختمان اين کليسا يکي از نمونه‌هاي باارزش معماري مذهبي و کلاسيک روسيه به شمار مي‌رود. کليساي تاريخي سنت جان همچنين از جايگاه مذهبي و فرهنگي بسيار مهمي در ميان مردم سارانسک برخوردار است و تا قبل از ساخت کليساي جامع سنت فئودور، مکان اصلي برگزاري مراسم مذهبي سارانسک بوده است.


پارک پوشکين (Pushkin’s Park)


پارک پوشکين اصلي‌ترين و پرطرفدارترين پارک روباز در شهر سارانسک است و مکان مورد علاقه مردم اين شهر براي سپري کردن تعطيلات آخر هفته به شمار مي‌رود. اگر در سفر به سارانسک به دنبال عوض کردن حال و هوايتان هستيد و مي‌خواهيد کمي قدم بزنيد و از فضاي سبز و صداي پرندگان لذت ببريد، حتما به اين پارک سر بزنيد.

موزه هنرهاي تجسمي ارزيا (Mordovian Erzia Museum of Visual Arts)

موزه هنرهاي تجسمي ارزيا به افتخار «استپان ارزيا» (Stepan Erzia)، مجسمه‌ساز معروف روسي متعلق به قرن بيستم نامگذاري شده است. در اين موزه مي‌توانيد مجموعه‌اي از بزرگترين کلکسيون آثار اين مجسمه‌ساز بنام را تماشا کنيد. در موزه هنرهاي تجسمي ارزيا علاوه بر آثاراين مجسمه‌ساز مي‌توانيد آثاري از ديگر هنرمندان معروف روسي را نيز مشاهده کنيد.


موزه فرهنگ مردمي موردويا (Museum of Mordovia Folk Culture)

موزه فرهنگ مردمي موردويا در ابتدا در سال ۱۹۹۹ ميلادي به‌عنوان زيرمجموعه‌اي از موزه هنرهاي تجسمي شروع به کار کرد. اين موزه در حال حاضر تحت عنوان موزه فرهنگي قومي و مردمي سارانسک شناخته مي‌شود. موزه فرهنگ موردويا نقش برجسته‌اي را در شناساندن فرهنگ اين شهر به مردم و گردشگران ايفا مي‌کند و از اهميت خاصي برخوردار است. ساختمان اين موزه نيز معماري زيبايي دارد و از قرن نوزدهم به جاي مانده است.

سالن تئاتر موزيکال يائوشف (Yaushev State Music Theater)

سالن تئاتر موزيکال يائوشف يکي از قديمي‌ترين سالن‌هاي تئاتر در کشور روسيه است که در سال ۱۹۳۵ ميلادي بنا شده است. جالب است بدانيد که اولين گروه اپراي شهر سارانسک، در اين سالن برنامه‌هاي هنري خود را اجرا مي‌کردند. نام اين سالن به افتخار نوازنده معروف سولو در اولين اپراي اين سالن به نام «ايلاريون يائوشف» (Illarion Yaushev) نامگذاري شده است.

کليساي تاريخي سنت نيکلاس (Saint Nicholas of Mirlikia Church)


کليساي تاريخي سنت نيکلاس يکي ديگر از اماکن مذهبي و تاريخي سارانسک است. اين کليساي ارتدوکس در قرن نوزدهم ميلادي در شرق شهر سارانسک بنا شده است. نام کليساي تاريخي سنت نيکلاس به نام يکي از مبلغان مذهبي اين منطقه که بسيار مورد احترام مردم بود و در قرن چهاردهم ميلادي مي‌زيست، نامگذاري شده است.

مسجد آسکودار (Uskudar Mosque)
مسجد آسکودار که در سال ۲۰۱۱ ميلادي در شهر سارانسک ساخته شد، درست مقابل خيابان منتهي به يکي از کليساهاي سارانسک واقع شده است.

بناي يادبود الکساندر نوسکي (Alexander Nevsky Chapel)


کليساي الکساندر نوسکي يکي از بناهاي مذهبي است که در سال ۲۰۰۰ ميلادي در مجاورت کليساي بزرگ سنت فئودور به ياد شهروندان اين شهر که در درگيري‌ها و جنگ‌هاي تاريخي کشته شده‌اند، بنا شده است

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره