برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چرا سمنان کمبود نیروهای کارگری دارد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چرا سمنان کمبود نیروهای کارگری دارد؟

ایسنا/ یک فعال کارگری معتقد است که مهمترین دلیل کمبود نیروهای کارگری در این استان، هزینه بالای مسکن و عدم پوشش این هزینه‌ها با حقوق دریافتی کارگران است. 

حبیب‌الله محقق، دبیر اجرایی خانه کارگر استان با تایید کمبود نیروی کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: هزینه‌های مسکن در استان طی چند سال اخیر به شدت افزایش یافته و به همین دلیل کارگران نمی‌توانند این هزینه بالا را با حقوق و دستمزد کارگری پرداخت کنند.
وی از کوچ نیروهای کارگری و بازگشت آنها به شهرهای خود خبر داد و تصریح کرد: همانطور که مسوولان استان نیز بارها اعلام کردند این استان با کمبود نیروی کارگری و دیپلم و پایین‌تر از آن مواجه است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره به فعالیت برخی از فارغ‌التحصلان دانشگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه داد: در حال حاضر نیروهایی با مدارک کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد به عنوان نیروی کارگر ساده در خط تولید برخی واحدها فعالیت می‌کنند.

این فعال کارگری با اشاره به کمبود نیروی کار ساده در استان تاکید کرد: همین کمبودها سبب شده که استفاده از اتباع در واحدهای تولیدی در استان بیشتر شود.

وی خواستار توجه بیشتر به حقوق و دستمزد کارگران شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در بیشتر سال‌ها میزان افزایش حقوق کارگران، کمتر از نرخ تورم سالانه بوده و همین سبب شده که شرایط هر ساله برای این قشر دشوارتر شود.

محقق اضافه کرد: افزایش قدرت خرید کارگران می‌توانند به شکوفایی اقتصادی و تحقق عملی شعار امسال در سطح کشور و استان، کمک شایانی کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: قشر کارگر می‌توانند نقش محوری در تحقق شعار امسال داشته باشند.

وی با تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان از کارگران اظهار کرد: انتظار می‌رود که توصیه‌های ایشان از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today