logo

رکوردداران اهدای خون در آذربایجان شرقی چه کسانی هستند؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رکوردداران اهدای خون در آذربایجان شرقی چه کسانی هستند؟

ایرنا/ مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی با اشاره به رکوردهای اهدای خون و فرآورده های خونی در استان، گفت: ابوالفضل پورمحمد با ۱۴۶ بار اهدای خون، رکورددار اهدای خون در استان است.

مهدی رسولی،  مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی به مناسبت هفته اهدای خون اظهار کرد: حسن بنده حق با ۱۷۶ بار اهدای پلاکت، رکورددار اهدای پلاکت و خانم سلما محمدثانی با ۵۴ بار اهدای خون نیز رکورددار اهدای خون بانوان آذربایجان شرقی است.
وی در خصوص ترکیب خون‌های اهدایی در آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به ترکیب جمعیتی در جامعه، افراد دارای گروه‌های خونی مثبت اقبال بیشتری برای اهدای خون دارند که از این نظر گروه خونی Aمثبت ۳۲.۵۳ درصد، O مثبت ۲۹.۴۶ درصد، Bمثبت ۱۸.۸۳ درصد و AB مثبت ۷.۴۸ درصد از خون‌های اهدایی در استان را شامل می‌شود.
وی افزود: از مجموع خون‌های دریافتی استان، ۴.۱۱ درصد مربوط به O منفی، ۴.۰۹ درصد مربوط به A منفی، ۲.۳۷ درصد مربوط به B منفی و ۱.۰۳ درصد مربوط به AB منفی است.
رسولی ادامه داد: سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ (یکم فروردین تا ۲۱ خرداد ماه) شاهد رشد یازده درصدی در اهدای خون در آذربایجان شرقی بودیم به طوری که از تعداد ۲۸ هزار و ۱۵۹ نفر مراجعه کننده از ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر خونگیری انجام گرفت که از این تعداد، سه هزار و ۶۲۳ نفر برای نخستین بار خون اهدا می‌کردند.

وی اظهار کرد: تعداد ۵۱۶ زن در این مدت خون اهدا کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۸۶ خونگیری وضعیت کاهشی را در بین بانوان نشان می‌دهد.
امسال یازده هزار و ۶۹۲ نفر اهداکننده مستمر خون اهدا کردند
وی با بیان اینکه تعداد یازده هزار و ۶۹۲ نفر اهداکننده مستمر در این سه ماه خون اهدا کردند، گفت: تعداد ۳۱۱ نفر نیز برای اهدای پلاکت مراجعه داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۷۱ نفر اهدا کننده، افزایش را در این خصوص شاهد هستیم.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today