logo

جزئیات عرضه دام قربانی در بجنورد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جزئیات عرضه دام قربانی در بجنورد

ایرنا/ مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: پنج مکان برای عرضه دام زنده به مناسبت عید قربان در بجنورد جانمایی شد.

غلامعلی فرزادی، مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد اظهار کرد: میدان دام کشتارگاه قدیم، کشتارگاه صنعتی، میدان رسالت، ضلع جنوب پایانه مسافربری و چهارراه امام علی (ع) نقاطی است که برای عرضه دام زنده تعیین شده است.

وی افزود: همکاران شهرداری در اجراییات و حتی پلیس ساختمان نسبت به نظارت و ممانعت از خرید و فروش دام در خارج نقاط تعیین شده اقدام می کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد اضافه کرد: همچنین خرید و فروش پوست در میدان کارگر و چهارراه خوشی انجام می شود و به منظور مدیریت جلوگیری از نشر آلودگی، شهروندان موظف هستند حتما پوست خریداری شده را در وانت بار قرار دهند.

وی ادامه داد: تمام همکاران سازمان پسماند نیز نسبت به شستشوی معابر با اولویت محلات سنی نشین که بیشترین آمار قربانی دام در عید قربان دارند اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

فرزادی با اشاره به جانمایی مخازن زباله در محلاتی که بیشترین آمار ذبح سال گذشته را داشتند گفت: مخازن به منظور انتقال آسان امحا و احشای دام جانمایی می شود و همکاران سازمان پسماند به شستشو و نظافت محوطه پیرامون محل ذبح دام اقدام می کنند.

وی بیان کرد: قرار است به منظور اطلاع رسانی عمومی در همکاری با شبکه دامپزشکی بنرهایی با محتوای بهداشتی در سطح شهر نصب شود که امید می رود با مشارکت شهروندان در روز عید قربان، مشکلات بهداشتی به حداقل برسد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد عنوان کرد: کارشناس دامپزشکی به منظور تایید سلامت دام در کشتارگاه صنعتی حضور دارند و فعالیت کشتارگاه صنعتی تا زمان مراجعه شهروندان ادامه خواهد داشت همچنین تلفن ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی نیز برای تماس شهروندان درجهت اخذ تایید سلامت دام در طول روز عید قربان فعال است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today