logo

آزادسازی ۹۱ نفر از زندانیان زنجانی با مشارکت خیران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آزادسازی ۹۱ نفر از زندانیان زنجانی با مشارکت خیران

ایسنا/ مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: ۹۱ نفر با کمک خیرین آزاد شده‌اند که از این تعداد ۸۳ نفر مرد و هشت نفر زن بودند. 

حجت‌الاسلام حسین بنیادی، مدیرکل زندان‌های استان زنجان با اشاره به اقدامات تامینی و تربیتی، اظهار کرد: در راستای مسئله تربیت، اقدامات متعددی انجام شده است‌. در مقوله اصلاح و تربیت علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، حرفه‌آموزی و اشتغال نیز مورد توجه است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ روحانی و برگزاری نماز جماعت و محفل‌های قرآن و ادعیه در زندان‌های استان، ادامه داد: سال گذشته ۲۶۲ نفر از زندانیان استان زنجان در حفظ قرآن فعالیت و در مسابقات قرآنی نیز ۹۶۷ نفر شرکت داشتند.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۱ نفر از زندانیان مجوز اشتغال به تحصیل گرفتند، بیان کرد: ۸۵ درصد زندانیان در برنامه‌های مذهبی، عقیدتی و مهارت زندگی فعالیت و حضور داشتند.

او با اشاره به برگزاری تشکیل حلقه‌های مطالعاتی و روخوانی و تفسیر قرآن، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی مهم‌ترین عامل اصلاحی و تربیتی در زندان‌هاست.

وی گفت: تحول بنیادی در حوزه فرهنگی با محوریت دینی راهبرد اصلی سیاست‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های کشور است و برای رسیدن به اهداف برنامه‌ها، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود و تعامل درون و برون‌ سازمانی با اولویت مد نظر قرار گرفته است.

بنیادی با اشاره به اینکه اداره فرهنگی زندان‌های استان در زمینه ارتقای تحصیلی و سوادآموزی، آموزش علوم دینی و قرآنی، احکام و مسائل شرعی، هنری، ورزشی و تربیتی گام‌های مؤثری برداشته است، درباره مجازات جایگزین حبس، ادامه داد: پابند الکترونیکی، یک فناوری است که در برخی سیستم‌های نظارت بر زندانیان استفاده می‌شود. با استفاده از پابند الکترونیکی، زندانیان ممکن است در محدوده جغرافیایی خاصی خارج از زندان فعالیت کنند، اما همچنان تحت نظارت و کنترل سامانه قرار دارند. محکوم علیه باید در طول دوران تحت نظارت، دستورات و تدابیر اتخاذشده توسط دادگاه را اجرا کند.

بنیادی با اشاره به محوریت اشتغال خوابگاهی - کارگاهی و اشتغال صنعتی، افزود: اقدامات خوبی شده که یکی از آن‌ها تولید آنتن در زندان ابهر است.

وی با اشاره به آمار ۶۵ درصدی مقوله اشتغال مولد و میانگین دستمزد سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، بیان کرد: حضور ۱۴ پیمانکار و پرداخت ۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات ماده ۱۸ به کارآفرینی در زندان‌ها بخشی از فعالیت‌ها در سال گذشته بوده است‌.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: با کمک خیرین ۱۴۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری در استان جمع‌آوری شده است.

بنیادی با بیان اینکه ۹ نفر در استان از زندانیان مهریه هستند، اضافه کرد: برای حمایت از خانواده‌های زندانیان، سه انجمن در شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده فعالیت می‌کنند.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today