logo

ناپایداری‌های فصلی و محلی استان اردبیل را فرا می‌گیرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ناپایداری‌های فصلی و محلی استان اردبیل را فرا می‌گیرد

ایرنا/ اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد شماره ۱۰ نسبت به فعالیت سامانه بارشی توأم با ناپایداری‌های فصلی و محلی در این استان هشدار داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، زمان شروع این سامانه از بعد از ظهر یکشنبه (۲۷ خرداد) تا صبح چهارشنبه (۳۰ خرداد) و نوع مخاطره وزش تندبادهای موقتی، بارش باران (گاهی توأم با رگبار و رعدوبرق) و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.
مناطق اثر این سامانه مناطق مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های گرمی و انگوت با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، احتمال اصابت صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و احتمال اختلال موقتی در عملیات پروازی در فرودگاه‌های استان می‌باشد.
مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل بر اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات به‌ویژه کوه سبلان، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، اطلاع‌رسانی به عشایر برای آگاهی از وضعیت جوی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی و احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز تأکید کرده است.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today