logo

آغاز خرید توافقی سیب‌زمینی در گلستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آغاز خرید توافقی سیب‌زمینی در گلستان

ایرنا/ رئیس انجمن سیب زمینی‌کاران گلستان گفت: خرید حمایتی و توافقی سیب‌زمینی از بهره‌برداران توسط دولت از امروز (یکشنبه) با قیمت هر کیلوگرم ۸۰ هزار ریال در این استان آغاز شد.

رمضان مقصودلو، رئیس انجمن سیب زمینی‌کاران گلستان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان سیب زمینی، تناسب نداشتن قیمت خرید در بازار با هزینه تولید بود که این اقدام دولت و خرید آن توسط مدیریت تعاون روستایی می‌تواند بخشی از دغدغه بهره‌برداران منطقه را در فروش محصول برطرف کند.
به گفته وی در سال کشاورزی جاری، پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی گلستان با برآورد تولید ۱۲۰ هزار تُن زیر کشت سیب‌زمینی رفت که بخش عمده آن مربوط به شهر گرگان است.
مدیر تعاون روستایی گلستان نیز گفت: خرید سیب زمینی کشاورزان گرگان با هدف حمایت از فعالان این بخش و ممانعت از سوء استفاده دلالان انجام می‌شود.
محمدرضا جامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیب زمینی‌کاران گرگان برای ثبت نام و نوبت دهی در فروش محصول خود باید به اداره تعاون روستایی این شهرستان ‌مراجعه کنند.
وی یادآور شد: مدیریت تعاون روستایی گلستان امسال خرید حمایتی سیب زمینی را به ازای هر کیلوگرم ۸۰ هزار ریال در محل سردخانه اجرا می‌کند.
برداشت بهاره سیب زمینی گلستان که بخش عمده آن به مصرف تازه‌خوری می‌رسد از اوایل خرداد آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.
گلستان از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی کشور به شمار می‌رود که هر ساله حدود هشت هزار هکتار از زمین‌های این استان در بهار و پاییز به زیرکشت این محصول می رود اما کاهش شدید قیمت در فصل برداشت، مشکل سالیان اخیر کشاورزان گلستانی است.
سیب زمینی‌کاران و تجار استان گلستان با وجود نقش‌آفرینی در تامین سیب‌زمینی موردنیاز بازار کشور از کاهش قیمت این محصول در رنج هستند و نیازمند توجه ویژه در برنامه‌ریزی برای بازاریابی این محصول اعم از داخلی و صادرات هستند.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today