logo

تأمین و توزیع بیش از ۱۹ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در همدان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تأمین و توزیع بیش از ۱۹ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در همدان

ایسنا/ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از برنامه ۱۳۰ هزارتنی تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه برای استان همدان خبرداد و گفت: تاکنون حدود ۱۹ هزار ۱۰۰ تن از آن تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است. 

 بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهمترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که به عنوان اولین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تأمین، تدارک و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کودهای یارانه ای، سموم و بذور را در سطح کشور برعهده دارد. این شرکت تاکنون این وظیفه حساس را به بهترین نحو ممکن در سطح کشور انجام داده و با وجود تمامی چالش‌ها در چند سال اخیر به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی، تحریم‌های ظالمانه و ... تاکنون توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامی نهاده‌های کشاورزی از جمله کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی کشور را به موقع تأمین کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهد. 

الیاسی با اشاره به عملکرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در زمینه توسعه و ترویج مصرف متعادل و بهینه کودهای پایه توسط کشاورزان، تصریح کرد: این شرکت با برگزاری پنج دوره همایش آموزشی ترویجی و معرفی جدیدترین تولیدات کودی، گام مؤثری در تحقق این مهم برداشته است.   

این مقام مسئول از برنامه ابلاغی۱۳۰ تنی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه یارانه ای برای استان همدان در سالجاری خبر داد و افزود: تغذیه گیاهی ارتباط مستقیم با تولید در بخش کشاورزی دارد و به‌ویژه مصرف کودهای پتاسه و فسفاته با افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی و همچنین مبارزه بهتر با انواع تنش‌های محیطی ارتباط مستقیمی دارد بنابراین امنیت غذایی مردم نیز در گرو تولیدات با کیفیت و پایدار محصولات کشاورزی است که به یاری خدا به منظور رسیدن به این هدف تمامی برنامه ابلاغی را تأمین و برای استفاده در کشت های زراعی و باغی استان توزیع خواهیم کرد.   

الیاسی با تأکید براینکه کشاورزان برای جلوگیری از ورود کودهای نامرغوب ، تقلبی و بی‌کیفیت به چرخه کشاورزی و ایجاد ضرر و زیان به این بخش، کودهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی تهیه و مصرف کنند، خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدایی سال‌جاری مقدار ۷۷۵ تن کود پتاسه و ۷۷۰ تن کود فسفاته مطابق برنامه ابلاغی ۲۰ هزار تنی این کودها در سال ۱۴۰۳ استان تأمین، تدارک و توزیع شده است.  

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تصریح کرد: ۹۰ درصد کودهای توزیعی این شرکت از تولیدات داخلی کشور است که استانداردهای لازم را دارا هستند و کشاورزان و باغداران می‌توانند با خیال آسوده کودهایی را که از شبکه بزرگ توزیع این شرکت در سراسر استان با نام و آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دریافت می‌کنند را در مزارع خود مصرف کنند.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today