logo

گزارش اولیه استاندار مرکزی از حادثه ریزش معدن در شازند؛ 4 نفر محبوس شده‌اند

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ استاندار مرکزی با اشاره به ریزش معدن در شازند گفت: احتمال ریزش مجدد معدن وجود دارد، در حال تلاش برای نجات افراد گرفتار در معدن هستیم.

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی دقایقی پیش در حاشیه بررسی وضعیت معدن ریزش کرده در منطقه شازند اظهار کرد: در ساعت 9:45 صبح امروز خبر ریزش یکی از معادن اطراف شازند واصل شد که بلافاصله عوامل امدادی و بخش‌های فنی و مهندسی برای برآورد حادثه در محل حضور یافتند.
وی تصریح کرد: حجم ریزش کوه بسیار بالاست، چند نفر از عوامل اجرایی داخل محدوده، زیر آوار سنگ گرفتار شدند.
استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به احتمال ریزش مجدد معدن، عوامل فنی و مهندسی از سازمان نظام مهندسی معدن در منطقه حضور دارند.
مخلص‌الائمه افزود: علت دقیق این حادثه پس از بررسی‌های فنی و مهندسی از سوی عوامل مربوطه اعلام خواهد شد.
استاندار مرکزی بیان کرد: هم اکنون در حال آماده سازی مسیر برای ورود تجهیزات سنگین هستیم، بخشی از تجهیزات در محل حضور پیدا کردند، عوامل امدادی به همراه سگ‌های زنده یاب حضور دارند.
مخلص‌الائمه ادامه داد: اولویت اصلی ما در حال حاضر نجات جان افرادی است که احتمالا در معدن گرفتار شدند، وضعیت معدن شرایط مناسبی نیست، در چند نقطه دیگر احتمال ریزش وجود دارد، تأکید شده به تیم‌ها که سرعت عمل را افزایش دهند و در حین حال مراقبت کنند شرایط امداد و نجات بدون کوچک‌ترین تلفات باشد.

علیرضا شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار کرد: ساعت 10:05 دقیقه پیش از ظهر امروز گزارش اولیه ریزش معدن در محور شازند – اراک، پل دوآب به هلال احمر اعلام شد.
وی تصریح کرد: پس از اعلام حادثه بلافاصله هفت تیم واکنش سریع و ٦ تیم آنست به محل حادثه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از احتمال محبوسی چهار نفر در محل ریزش معدن خبر داد و گفت: سه تیم امدادی از قم، پنج تیم از لرستان، 2 تیم از همدان به منظور عملیات جستجو و دسترسی به افراد محبوس در محل حادثه حضور دارند.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today