logo
  1. مهم
استانها

حادثه عجیب در بیمارستان امام سجاد یاسوج؛ دوقلوهای کفن‌پیچ‌شده زنده بودند!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حادثه عجیب در بیمارستان امام سجاد یاسوج؛ دوقلوهای کفن‌پیچ‌شده زنده بودند!

ایرنا/ نوزادان دوقلوی تازه متولد شده در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج در حالی که تصور می‌شد بی‌جان هستند در کاور مخصوص جسد گذاشته شده و به سردخانه منتقل شدند اما پس از حدود ۴۵ دقیقه با گریه یکی از نوزادان معلوم شد که آنها زنده هستند.

این دو نوزاد که به صورت آی وی اف (بارداری خارج از رحم مادر) متولد شده بودند، هم‌اینک در بخش ان آی سی یو(مراقبت‌های ویژه) بیمارستان امام سجاد(ع) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با اطلاع از این موضوع دستور ویژه و فوری به حراست، معاونت درمان و دیگر عوامل دانشگاه و بیمارستان امام سجاد برای بررسی موشکافانه این حادثه تلخ را صادر کرده است.

سعید جاودان‌سیرت دستور فوری رسیدگی به موضوع دوقلوه های تازه متولده شده را به تیم حراست دانشگاه، معاونت درمان و تیم بازرسی دانشگاه برای رسیدگی فوری در خصوص نوزادان دوقلوی تازه متولد شده، را صادر کرد.

جاودان سیرت اعلام کرد: این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است و به خانواده نوزادان اطمینان می دهیم تمام توان خود را برای بررسی و پیگیری جدی تا حصول نتیجه نهایی به کار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: در صورت کمترین قصور از سوی کادر درمان بیمارستان بخوردهای قانونی لازم را به طور حتم انجام خواهیم داد.

مادر بارداری با مراجعه به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج پس از معالجه و تولد فرزندان نارس وی، مدعی شده است که مسئولان بیمارستان می توانستند بهتر از ایشان مراقبت کنند.

یکی از اعضای خانواده این نوزادان نیز با تشریح بیشتر جزئیات گفت: این نوزادان در حالی که زنده بودند اما کادر درمان بیمارستان خبر شوکه کننده مرگ انها را به خانواده شان اعلام کردند.

فروزان تصریح کرد: این خانواده ای پس از ۲۳سال انتظار که با مشکل ناباروری مواجه بودند و با تحمل هزینه های گزاف مالی و روانی توانسته بودند پس از سالها این نوزادان دوقلو را به دنیا بیاورند.

وی بیان کرد: مادر این دوقلو پس از ۲۲هفته به بیمارستان مراجعه کرد و پزشک به صورت تلفنی دستور سقط جنین این نوزادان را داده بود که باید آمپول سقط جنین تزریق شود.

وی افزود: در حالی که مادر نوزادان دوقلو درخواست دیدن فرزندان خود را داشت صدای گریه یکی از نوزدان بلند شد و با فریاد خانواده این دوقلوها از کفن بیرون آمدند و به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند.

این نوزدان دوقلو نارس (زیر ۲۵ هفته) در بخش آی سی بیمارستان بستری هستند.

پدر این نوزادان نیز با تشریح و تایید این موضوع گفت: این دوقلوها حدود ۴۵ دقیقه کفن پیچ شده بودند.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده مسئولان دانشگاه دستور رسیدگی فوری صادر کردند که انتظار می رود چنانچه قصوری از سوی بیمارستان رخ داده برخورد قانونی شود؛ چون خانواده های زیادی هستند که در آرزوی داشتن فرزند و سالها انتظار با صرف هزینه های بالا و روش های متعدد به دنبال تحقق این آرزو هستند.

او گفت: هم اینک خودم و همسرم به شدت دچار نگرانی و افسردگی شده ایم و انتظار داشتیم که مسئولان و کادر این بیمارستان به گونه ای بهتر از این فرزندان مراقبت کنند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today