logo

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان به شرایط «خطرناک» رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان به شرایط «خطرناک» رسید

ایرنا/ شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز (دوشنبه) با افزایش غلظت آلاینده‌ها و گرد و غبار در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه پایش کیفی هوای سازمان حفاظت محیط زیست، شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان ساعت ۹ امروز به ۳۵۴ (AQI) رسید که وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک را نشان می دهد.
شاخص کیفی هوا در ساعت ۹ صبح امروز در ایستگاه های بزرگراه شهید خرازی با ۵۰۰، زنبیه ۳۶۴ و پارک زمزم ۳۴۴ (AQI) در وضعیت خطرناک و در ایستگاه کِردآباد با ۲۱۵ (AQI) در وضعیت بسیار ناسالم است.
همچنین این شاخص در سپاهانشهر با ۱۸۳، خیابان فرشادی ۱۸۵، میدان انقلاب ۲۰۰، دانشگاه صنعتی ۱۷۹، رهنان ۱۷۹، فلکه فیض ۱۸۲، کاوه ۱۸۱، میرزا طاهر ۱۷۴ و ولدان ۱۷۹ ( AQI) وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم را نشان می دهد.
بر اساس اعلام این سامانه، میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان نیز با ثبت عدد ۱۹۶ بر مدار قرمز و ناسالم برای عموم مردم است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ (AQI) خطرناک است.

همچنین، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا واقع در شهرهای شاهین شهر و زرین شهر به ترتیب با ثبت اعداد ۱۷۹و ۱۵۳( AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم مردم و در مبارکه با ثبت ۱۱۱ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.
اداره کل هواشناسی اصفهان نیز اعلام کرد که مناطق شرقی، شمال و مرکزی استان امروز و فردا با گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهد بود. 
اصفهان از سال‌های اخیر با چالش کم‌آبی، خیزش گرد و خاک و خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی مواجه است.
 
  
  
 

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today