نماد آخرین خبر

تحویل ۱۱۹۳ واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان استان قزوین

منبع
فارس
بروزرسانی
تحویل ۱۱۹۳ واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان استان قزوین

فارس/ مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور، یک هزار و ۱۹۳ واحد مسکن شهری در ۱۳۷ بلوک با زیربنای ۱۲۵ هزار و ۹۱۵ مترمربع به متقاضیان اهل استان قزوین ارائه شد.

هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن پیش از ظهر امروز به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.
این مراسم در قزوین نیز با حضور آیت‌الله عابدینی امام جمعه قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، وهاب میزانی مدیرکل راه و شهرسازی استان، سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن استان، مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد و به صورت همزمان در سراسر کشور ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی و ۵۱ هزار و ۷۴٠ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد.
میزانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: در استان قزوین هم از سال‌های گذشته پروژه‌هایی در بخش مسکن آغاز شده و ساخت و سازها با سرعت ادامه دارد و امروز در استان یک هزار و ۱۹۳ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شد.
وی بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۱٠٠ واحد روستایی و یک هزار قطعه زمین واگذارشده و ۱۴۴ واحد بازآفرینی شهری اجرا شده نیز امروز افتتاح و به واجدان شرایط واگذار شد.
میزانی تصریح کرد: با تمرکزی که در مرکز استان داریم عمده واحدهای مسکونی در شهر مهرگان احداث شده و بخشی نیز در شهرهای اقبالیه، تاکستان و بیدستان واگذار می‌شود.
وی در خصوص نوبت بعدی واگذاری‌ها گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال این روند ادامه دارد و حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی به واجدان شرایط تحویل داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: تلاش می‌کنیم هر ماه تعدادی از واحدها واگذار شوند و در شهریور ماه نیز 6 هزار واحد مسکونی تکمیل شده و به مردم واگذار می‌شود.
وی افزود: امروز یک هزار و ۱۹۳ واحد مسکن شهری در ۱۳۷ بلوک با زیربنای ۱۲۵ هزار و ۹۱۵ مترمربع به متقاضیان ارائه شد.
میزانی تصریح کرد: سهم استان قزوین از طرح نهضت ملی مسکن ۶۹ هزار و ۹۶۸ واحد دولتی، خودمالکی، بافت فرسوده، مسکن روستایی و بخش خصوصی است.
این مسئول ادامه داد: ۱۱۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۳۱ هزار و ۳۸۱ نفر واجد شرایط شناخته شدند و ساخت ۲۴ هزار و ۹۲۸ واحد در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در راستای تحقق برنامه‌های نهضت ملی مسکن به همه تعهدات خود عمل کرده است.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today