logo

ورود واگن‌های جدید متروی تهران تا دهه فجر

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ورود واگن‌های جدید متروی تهران تا دهه فجر

ایرنا/ معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: در قرارداد منعقد شده بین ایران و چین، یک هزار قطار متعلق به شبکه متروی تهران است که امیدواریم بخشی از آن تا دهه فجر وارد کشور شود.

لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اظهار کرد: قرارداد تامین واگن برای شبکه خطوط مترو تهران از سال ۱۳۹۵ منعقد گردید ولی بدلایلی اجرایی نشده بود.
وی افزود: با حمایت و پشتیبانی دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور شهید، توانستیم از طریق فایناس ۲ هزار واگن قطار مترو برای شهرهای کشور از کشور چین خریداری کنیم.
فروزنده ابراز امیدواری کرد که بخشی از این قطارها تا دهه فجر امسال بتدریج وارد کشور شده و به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه شوند.
به گفته وی، با اضافه شدن تدریجی این یک هزار واگن به یک هزار واگن فعلی تحولی بزرگ در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت بویژه در بخش مترو اتفاق می‌افتد.
پیش از این معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران گفته بود: یکی از موضوعات مورد بررسی در جریان سفر شهردار تهران به چین، موضوع فاینانس واگن‌های مترو است که از سال ۱۳۹۵ با اینکه این مساله مصوب شده بود، اما پیگیری نشده بود.
فروزنده افزود: ۵۰ درصد ساخت بوژی‌های این قطارها که بسیار هم مهم است، اتفاق افتاده و امیدواریم در دهه فجر بخشی از یک هزار قطاری که متعلق به تهران است، وارد کشور شود.


آخرین خبر تهران در اینستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran