logo

استان مرکزی ۵۰ هزار رأی اولی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
استان مرکزی ۵۰ هزار رأی اولی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد

ایرنا/ رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر در این استان واجد شرایط حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر رای اولی هستند.

بهنام نظری، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۷ صندوق رای ثابت و سیار در ۱۲ شهرستان استان مرکزی برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: ۱۷ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل بازرسان، نظارت، انتظامی، امنیتی، رسانه‌ها و پشتیبانی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان سازماندهی شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: در این دوره از انتخابات ۲ مدرک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه قابل قبول است و امکان رای دادن با گواهینامه خودرو، گذرنامه و گواهینامه پایان خدمت ممکن نیست.
در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود.
برهمین اساس ستادهای انتخاباتی استان‌ها بلافاصله تشکیل و ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری از ۱۰ خرداد آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی روز جمعه هشتم تیرماه جاری انتخابات برگزار می‌شود.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today