logo

هشدار وقوع سیل در ارتفاعات مازندران

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
هشدار وقوع سیل در ارتفاعات مازندران

صدا و سیما/ هواشناسی مازندران درباره وقوع سیل در ارتفاعات استان هشدار داد، مسافران در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع توقف و اسکان نکنند.

اداره کل هواشناسی مازندران درباره وقوع سیل در ارتفاعات استان هشدار داد.
کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان در بازه زمانی ۲۷ تا ۳۱ خرداد که با رگبار متناوب باران و رعدوبرق پراکنده و وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ و صاعقه همراه است گفت: در این مدت آبگرفتگی، احتمال وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی، پر آب شدن رودخانه‌ها، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود. 
غلامپور به مردم و مسافران توصیه کرد: در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع توقف و اسکان نکنند، دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.

هشدار وقوع سیل در سوادکوه
فرماندار سوادکوه گفت: از عصر امروز دوشنبه تا روز بعد هشدار وقوع سیل در الاشت، انند و چرات در دهستان ولوپی بخش مرکزی سوادکوه وجود دارد.
طالبی افزود: اهالی مناطق دارای هشدار سیل، مسافران و گردشگران از حضور در مسیل‌ها و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند و گردشگران و مسافرانی هم که در این مناطق حضور دارند برگردند.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان و امداد‌رسان شهرستان سوادکوه در آمادگی قرار دارند، اما مردم از حضور در مناطق دارای هشدار سیل به طور جدی خودداری کنند.
وقوع سیل چند روز گذشتنه در جاده چالوس، موجب جان باختن چند نفر و وارد آمدن خسارت به زیرساختهای گردشگری و خودروهای مسافران شد.

 
 

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today