logo

رفع تنش آبی در برخی مناطق یاسوج

منبع
تسنيم
بروزرسانی
رفع تنش آبی در برخی مناطق یاسوج

تسنیم/ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کمتر برخوردار و تدبیر مسئولان استانی تنش آبی در برخی از مناطق شهر یاسوج رفع شد.

علی محمد روستا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تامین آب شرب سالم و پایدار مناطق شهری و روستایی در دولت سیزدهم  در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفت تا جایی که شهرها و روستاهای دارای تنش آبی در سال‌های اخیر به حداقل ممکن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بیش از 140 شهر و روستای این استان با تنش آبی روبه‌رو بودند که هم اکنون بسیار کاهش یافته است، عنوان کرد: تدابیر لازم برای رفع تنش آبی در شهرها و مناطق مختلف استان در 3 سال اخیر در دستور کار قرار گرفت که در این راستا با همکاری بسیج سازندگی بیش از 110 روستای استان آبرسانی شد.

اشتغال 1500 نفر در پروژه‌های آب کهگیلویه و بویراحمد

روستا ابراز کرد: شهرک ولایت، شهرک الغدیر، سروک، سرآبتاوه، نجف‌آباد و اکبرآباد از جمله مناطق شهر یاسوج هستند که ایام گرم سال با تنش آبی مواجه بودند و با کمک دولت از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری، تنش آبی این مناطق برطرف شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با پیگیری و تدابیر اندیشیده شده مشکل این مناطق شهر یاسوج بعد از 7 سال با حفر چاهی  با دبی آب 72 لیتر در ثانیه، رفع شد که رضایت نسبی ساکنان این مناطق را به همراه داشته است.

روستا با بیان اینکه این چاه بیشترین دبی آب را در استان دارد و حداقل تا دو دهه آینده جوابگوی افزایش جمعیت ساکن این مناطق است، ادامه داد:  چاه حفر و لوله‌ها خریداری شده است که بنا داریم این پروژه را در سفر وزیر کشور به استان وارد مدار کنیم.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today