logo
  1. مهم
استانها

جزئیات حریق گسترده در بیمارستان قائم رشت؛ 8 بیمار فوت کردند

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش‌سوزی در بیمارستان قائم در ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت خبر داده شد و به سرعت تیم‌های عملیاتی از تمامی ۱۵ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

انتقال 142 بیمار بستری در بیمارستان قائم رشت به مراکز درمانی
اسدالله عباسی، استاندار گیلان اظهار کرد: تمام ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان قائم رشت که بامداد امروز دچار آتش سوزی شد به سایر مراکز درمانی رشت منتقل شدند.
عباسی بیان کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار شامل ۱۰۹ نفر در بخش‌ عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.
وی با بیان اینکه وضعیت بیماران منتقل شده به مراکز درمانی در حال بررسی است، اضافه کرد: جزئیات دقیق حادثه و حادثه‌دیدگان بعد از بررسی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام می‌شود.
نماینده عالی دولت در گیلان ضمن ابراز تاسف از حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت بیان کرد: پس از اطلاع از وقوع این آتش‌سوزی در بامداد سه‌شنبه نیروهای امدادی، آتش‌نشانی و هلال‌احمر در قالب چندین اکیپ برای اطفای حریق اعزام شدند.
وی از مردم خواست تا به شایعات توجه نکنند چراکه با دستورات صادر شده ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم(عج) رشت در حال بررسی است.
استاندار گیلان همچنین با حضور در بیمارستان‌های پورسینا، حشمت و رازی رشت ضمن عیادت از تعدادی از بیماران منتقل شده بیمارستان قائم(عج) به این مراکز درمانی، در جریان چگونگی ارائه خدمات به آنان قرار گرفت.

هشت بیمار بیمارستان قائم رشت فوت کردند
محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح جزئیات مربوط به حادثه بامداد امروز بیمارستان قائم رشت و وضعیت مصدومان و جانباختگان اظهار کرد: هشت بیمار بیمارستان در این حادثه جان باختند.
آشوبی با اشاره به جزئیات بیشتری از حریق مهیب بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم(عج) رشت، بیان کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران را فوری و اضطراری در دستور کار قرار داد.
وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفا، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، اضافه کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش‌ عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی بیماران از محل بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: هشت نفر از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.
وی بیان کرد: بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان های پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و سه نفر هم به بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

اسامی فوتی‌ها
اسامی هشت فوت‌شده حادثه آتش‌سوزی بیمارستان رشت اعلام شد.
ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده و لیلا جعفری اسامی جانباختگان این حادثه است.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today