logo

هشدار به مشترکان پرمصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
هشدار به مشترکان پرمصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

صدا و سیما/ مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطع برق خانگی برای پایداری شبکه از جمله برنامه‌های تابستان امسال شرکت توانیر است.

روستایی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اظهار کرد: در صورتی که مشترکان چهار برابر الگو مصرف داشته باشند پس از یادآوری و اخطار، برق آنان قطع می‌شود.
وی تأکید کرد: براساس طرح الگوی مصرف میزان مصرف برق برای مشترکان مناطق عادی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ۳۰۰ کیلووات ساعت، برای مناطق گرمسیری شماره چهار 450 کیلووات ساعت، مناطق گرمسیری شماره سه ۶۰۰ کیلووات ساعت، مناطق گرمسیری شماره ۲ یک هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت و مناطق گرمسیری شماره چهار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت است.

ضرورت همراهی شهروندان
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مصرف برق استان خانگی است، تاکید کرد: همراهی شهروندان و مشترکان برق می‌تواند زمینه عبور بدون خاموشی از تابستان گرم را فراهم کند.
روستایی افزود: صرفه جویی در ساعات اوج مصرف برق با اقدام‌هایی مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، لباسشویی، اتو و موکول کردن برنامه‌ها و کار با برق به ساعات دیگر، کمک شایانی به کاهش مصرف برق می‌کند.
وی با اشاره به مشوق‌های اعمال شده برای مشترکان برق در استان، ادامه داد: در قالب این مشوق‌ها مشترکان خانگی با کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته پاداش و همچنین جایزه دریافت کنند.
روستایی زمان پیک مصرف برق در استان را از ساعت‌های ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ شب دانست و بیان کرد: مشترکان برق در زمان پیک، وسایل برقی پُرمصرف خود را خاموش کنند.
وی گفت: آمار افزایش کم سابقه مصرف برق، هشدار قطع مشترکان پرمصرف و همچنین نیاز به خاموشی‌های با برنامه را به دنبال خواهد داشت به همین علت از شهروندان استان انتظار می‌رود تا نسبت به مدیریت مصرف خود اقدام نکنند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today