logo

۵۰ درصد اعتبارات سفر دولت به پزشکی قانونی خراسان شمالی تخصیص یافت 

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۵۰ درصد اعتبارات سفر دولت به پزشکی قانونی خراسان شمالی تخصیص یافت 

ایرنا/ مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تامین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر دولت به این استان برای اجرای طرح های مختلف پزشکی قانونی مصوب شد که ۵۰ درصد از آن تخصیص یافته است. 

محمدرضا نورس، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون ۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دولت به استان، برای طرح های مختلف از جمله خرید تجهیزات پزشکی و تجهیز آزمایشگاه پزشکی قانونی استان تخصیص یافته است.

وی افزود: پزشکی قانونی خراسان شمالی در برخی موارد با محدودیت های اعتباری روبه رو است از این رو انتظار می رود خیران و نیکوکاران کمک های خود را به این اداره کل سوق دهند.

خراسان شمالی سوله بحران ندارد 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی از جمله استاهایی است که سوله بحران برای تسریع در رسیدگی و ساماندهی متوفیان در حادثه های احتمالی ندارد، این سالن از نیازهای ضروری استان است و تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه شناسایی، تشخیص هویت و ساماندهی متوفیان حادثه های مختلف همچون سیل و زلزله نیازمند سوله بحران است خاطرنشان کرد: ظرفیت سردخانه های موجود در بیمارستان ها، شهرداری ها و پزشکی قانونی استان تنها ۷۰ نفر است و این ظرفیت اندک پاسخگوی نیاز در زمان بحران نیست.

دسترسی نداشتن به پرونده های بیمارستانی 

نورس، نداشتن دسترسی به پرونده های بالینی مراجعه کنندگان را از دیگر مشکلات در خدمات رسانی به افراد عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تاکنون برای دسترسی پزشکی قانونی به پرونده های بالینی و بیمارستانی موافقت نکرده است و این امر مراجعه کنندگان به ما را دچار زحمت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای سهولت خدمات رسانی به مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی، پیگیر هستیم تا دسترسی به این پرونده ها میسر شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تشکیل بانک ژنتیک در استان را از اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: بانک ژنتیک در استان از سال ۱۴۰۰ فعال شد و در این مدت ۷۰۰ نمونه خون در این بانک نگهداری می شود.

وی اظهار کرد: پروفایل ژنتیکی این افراد کمک شایانی در زمینه تشخیص هویت و شناسایی مجرمان می کند.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today