نماد آخرین خبر

هشدار پلیس فتا قزوین: با شایعه سازان و تخریبگران انتخابات در فضای مجازی برخورد می شود

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار پلیس فتا قزوین: با شایعه سازان و تخریبگران انتخابات در فضای مجازی برخورد می شود

فارس/ رئیس پلیس فتا استان قزوین بر برخورد قانونی با شایعه سازان و تخریبگران انتخابات در فضای مجازی تاکید کرد.

سرهنگ محمد‌علی فرهودی، رئیس پلیس فتا استان قزوین اظهار کرد: با توجه به وقوع تخلفات احتمالی در انتخابات از سوی برخی رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، نیاز است خبرنگاران از هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی، درج آگهی و مطالب علیه نامزدها، انتشار هر گونه محتوا برای رعب و وحشت رأی دهندگان و یا اعضای شعب و محتوای مشتمل بر توهین، افترا و نشر اکاذیب ‌به قوای سه گانه و نهاد‌های اجرایی و نظارتی پرهیز کنند.

وی بر برخورد با انتشار محتوای خلاف واقع در خصوص نتایج و بررسی صلاحیت‌ها و شمارش آرا در فضای مجازی خارج از زمان مقرر و انتشار هر گونه محتوا در خصوص ترغیب و تشویق مردم به تحریم یا کاهش مشارکت در انتخابات توسط رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: خبرنگاران باید از تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی و انتشار مطالب خلاف واقع علیه کشور و هر گونه اعلام و القای انصراف و شکست و پیروزی کاندیداها بدون رعایت تشریفات قانونی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین بیان کرد: انتشار هر گونه محتوای تحریک آمیز، تقطیع و تطمیع و تهدید افراد به خرید و فروش رأی و رأی دادن با شناسنامه دیگری و هر گونه سوءاستفاده از آثار تبلیغاتی تخلف بوده و جرم محسوب می‌شود.
فرهودی ادامه داد: انتشار نظرسنجی‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد و منبع معتبر ندارد به دلیل اینکه واقعیت نظرسنجی‌، احراز نشده تخلف محسوب می‌شود و قابل تعقیب است.

وی در پایان گفت: انتشار نظرسنجی‌های کاذب و تشویش اذهان عمومی با ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف و فراخوان تجمعی و ترغیب به تحریم انتخابات هم جزو تخلفات انتخاباتی است و برخورد صورت می‌گیرد.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today