نماد آخرین خبر

پیش‌بینی جوی ناپایدار با تداوم فعالیت متناوب بارشی در استان اردبیل

منبع
فارس
بروزرسانی
پیش‌بینی جوی ناپایدار با تداوم فعالیت متناوب بارشی در استان اردبیل

فارس/ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا، تا اوایل هفته آینده جو استان در غالب مناطق همچنان ناپایدار با تداوم فعالیت متناوب سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

مجید کوهی،‌ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: در غالب مناطق استان جوی ناپایدار با تداوم فعالیت متناوب سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود که بر این اساس، در پاره‌ای از ساعات و در برخی از نواحی، افزایش میزان ابرناکی، وزش تند بادهای لحظه‌ای و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.
وی افزود: با توجه به جفت‌شدگی سامانه بارشی با ناپایداری‌های فصلی و محلی، در برخی نواحی مستعد استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی، نیز بارش تگرگ و اصابت صاعقه پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: تغییرات دمایی تا روز چهارشنبه (۶ تیر) قابل توجه نیست ولی از روز پنج شنبه (هفتم تیر) با تقویت جریانات مرطوب خزری و وزش باد شرقی (گاهی تند تا نسبتاً شدید)، ضمن پایین آمدن کف ابر و رخداد مه، کاهش نسبی دمای هوا در تمامی شهرستان‌های استان رخ می‌دهد.
کوهی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که احتمال اختلال و تأخیر در پروازهای فرودگاه اردبیل طی روز پنج شنبه وجود دارد. همچنین اوج فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انتظار می‌رود.
وی بیان کرد: در خصوص این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی (شماره ۹) توسط اداره کل هواشناسی استان اردبیل صادر شده است که رعایت توصیه‌های این هشدار به هم استانی‌ها تأکید می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: روزهای جمعه و شنبه (هشت و ۹ تیر) از شدت ناپایداری‌ها قدری کاسته شده و بارش‌ها پراکنده‌تر است اما هوای خنک و مطبوع در استان (به ویژه نواحی مرکزی) ادامه پیدا می‌کند.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today