نماد آخرین خبر

ماجرای سرقت‌ از چمدان‌های حجاج‌ اهوازی چه بود؟

منبع
فارس
بروزرسانی
ماجرای سرقت‌ از چمدان‌های حجاج‌  اهوازی چه بود؟

فارس/ برخی حجاج اهوازی در زمان تحویل چمدان‌های خود در فرودگاه اهواز متوجه می‌شوند که چمدان‌ها باز شده و برخی از محتویات‌ آن‌ها به سرقت رفته است اما واقعیت چیست؟

اول تیرماه اولین کاروان سرزمین وحی وارد اهواز شد و حجاج پس یک ماه مهمانی و راز و نیاز در خانه‌ خدا به خانه‌های خود بازگشتند. اما رویدادی ناگوار این سفر عرفانی را به کام آن‌ها تلخ کرد.

بر همین اساس، برخی حجاج اهوازی در زمان تحویل چمدان‌های خود در فرودگاه اهواز متوجه می‌شوند که چمدان‌ها باز شده و برخی از محتویات‌ آن‌ها به سرقت رفته است.


چمدان‌ها در فرودگاه باز شده است
حجت‌الاسلام قاسم عبیات امام جماعت شهرستان حمیدیه که امسال نیز به مکه مشرف شده بود، در این رابطه با بیان اینکه بنده هنوز چمدان‌های خودم را تحویل نگرفته‌اند، اظهار کرد: امروز با مسئول کاروان تماس گرفتم‌؛ در پاسخ گفت: چمدان‌های ما فردا تحویل ما داده می‌شود.

وی به نقل از یکی از همسفران خود، افزود: چمدان‌های حجاج در فرودگاه باز شده و برخی از محتویات آن‌ها به سرقت رفته است البته برای ما هنوز مشخص نشده این سرقت در فرودگاه اهواز یا عربستان اتفاق افتاده است.

این امام جماعت گفت: زمانی که حجاج چمدان‌ها را تحویل گرفته‌اند که متوجه می‌شوند چمدان‌های آن‌ها مهروموم نیست و باز شده است.
 
سرقت ادکلن، آب زمزم و پارچه عبایی
حاج ناصر طایی یکی از حجاج اهوازی که به همراه همسرش راهی مکه شده بود، در این رابطه، اظهار کرد: بنده به همراه چند حاجی دیگر موقع تحویل ساک‌ها متوجه شدیم که آن‌ها را باز کرده بودند البته نمی‌دانم این اتفاق در ایران یا عربستان رخ داده است.

وی با اشاره به محتویات سرقت شده از چمدان‌های حجاج، افزود: از چمدان بنده و همسرم و سایر حجاج به صورت مشترک ادکلن، آب زمرم، پارچه عبایی و تسبیح به سرقت رفته بود.

این حاجی اهوازی، گفت: در عربستان طلا، تلفن همراه حجاج گم شده بود اما پیدا شده و به صاحبان آن‌ها بازگردانده شد.وی بیان کرد: با برخی همسفرانم در کاروان تماس گرفتم دقیقاً همین وسایل از چمدان آن‌ها برداشته شده بود.

طایی‌ در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا موضوع سرقت را به اطلاع پلیس فرودگاه رساندند، بیان کرد: هوای سالن پروازهای خارجی فرودگاه آن‌قدر گرم بود که دیگر حوصله ماندن و شکایت کردن را نداشتیم.

طایی با انتقاد از اینکه سالن پرواز خارجی در این هوای گرم یک آب‌سرد‌کن ندارد، عنوان کرد: شرایط سالن فرودگاه در حد و شأن پروازهای خارجی نیست.


حجاج چرا اعلام سرقت نکردند؟
اما سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه تا کنون چنین موضوعی از سوی حجاج به ما اعلام نشده است، اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی صحت داشته باشد، فرد مورد نظر باید از طریق و پلیس و یا دادگاه موضوع سرقت را پیگیری کند.

وی افزود: افرادی که از چمدان‌های آن‌ها سرقت شده باید به پلیس فرودگاه مراجعه کرده و اعلام سرقت کنند تا برای آن‌ها پرونده درست شود.

مدیرکل فرودگاه خوزستان، گفت: اگر حجاج در این رابطه شکایتی تنظیم کرده باشند قطعاً دادگاه و قاضی شکایات را به ما ارجاع می‌دهند.رزاز با اشاره به وجود دوربین‌های مداربسته در فرودگاه، بیان کرد: طبق دستور قاضی ما موظف هستیم فیلم دوربین‌ها را از لحظه فرود پرواز تا خروج مسافر را در اختیار دادگاه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: حجاج چمدان‌های خود را در جده و یا مدینه تحویل می‌دهند، اگر در آن شهرها چمدان‌های حجاج باز شده ما از این موضوع اطلاعی نداریم.

رزاز با تأکید بر اینکه چنانچه فردی در حین بازگشت؛ وسایل آن به سرقت رفته به شرکت ایران‌ایر مراجعه کند، گفت: با توجه به اینکه این شرکت مسئول جا‌به‌جایی حجاج بود مراتب شکایت حجاج را به پلیس فرودگاه عربستان اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع سرقت در فرودگاه اهواز صفر است، عنوان کرد: پلیس فرودگاه سعی می‌کند حجاج حداقل‌ترین توقف را در فرودگاه داشته باشند و همین ترفند سبب می‌شود هیچ فرصت سرقتی به وجود نیاید.وی افزود: با توجه به گرمای هوا و ازدحام ورود حجاج، بیست کارگر را به کار گرفتیم تا به سرعت بار مسافران را جا‌به جا کنند.
 
 
در فرودگاه اهواز سرقت رخ نداده است
سید ایمان موسوی‌نژاد معاون مدیر حج و زیارت خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: روز گذشته موضوع سرقت از چمدان‌های حجاج را به ما اطلاع دادند، به نظر می‌رسد این اتفاق در ایران رخ نداده است، مسافر چمدان خود را تحویل عربستان می‌دهد و در فرودگاه ایران تحویل می‌گیرد.

وی افزود: ظاهرا‌ً در یکی از پروازها؛ یکی دو نفر از زائران که هر دو از یک کاروان بودند سرقت شده بود و این طور نیست که در همه کاروان این موضوع رخ داده باشد.

معاون مدیر حج و زیارت خوزستان، گفت: ممکن است در زمان بازرسی اشتباهی در کشور عربستان صورت گرفته و محتویات چمدانی در چمدان دیگر جاگیری شده باشد.

موسوی نژاد بیان کرد: معمولاً مایعات(آب زمزم) را از بار حجاج درمی‌آورند اما باقی اشیا حمل‌ونقل آن‌ها ممنوعیتی ندارد.

وی عنوان کرد: در زمان بازرسی مسئولان ایرانی بالای سرکار بازرسان عربستانی نیستند که ببینند بازرسی‌ها چگونه انجام می‌شود.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today