logo

سنجش ۸۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سنجش ۸۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه

ایرنا/ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ هزار نوآموز این استان تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

ذبیح الله اللهی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: با توجه به تمدید نوبت گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در سیستان و بلوچستان تا ۱۰ تیرماه ضروری است خانواده‌ها این فرآیند را از طریق سامانه my.medu.ir انجام دهند.
وی ادامه داد: همچنان ۱۰ هزار نفر از کودکان سیستان و بلوچستان برای ورود به مدرسه نیازمند سنجش هستند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: متولدین ١٣٩۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹٩/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش دبستانی یک و ٢ می شوند، حتما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۴۰ پایگاه فعال سنجش بدو ورود در نظر گرفته شده که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی مورد سنجش قرار می‌دهند.
الهی بیان کرد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی(سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز ‌تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today