logo

شناسایی ۱۹ نفر از عوامل آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های لرستان

منبع
فارس
بروزرسانی
شناسایی ۱۹ نفر از عوامل آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های لرستان

فارس/ معاون منابع طبیعی لرستان گفت: ۱۹ نفر از افرادی که عمدا اقدام به حریق در سطح عرصه‌های جنگلی استان کرده بودند شناسایی و پرونده آنها به مراجع قضائی ارجاع داده شده است.

بهروز دریکوند، معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در حاشیه اطفا حریق منطقه باغله توضیح داد: صبح امروز، کارکنان منابع طبیعی شهرستان‌های چگنی، خرم‌آباد و معمولان، حریق منطقه باغله مرز معمولان و چگنی را اطفاء کردند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل صعب العبور بودن منطقه، کوهستانی بودن محل مورد حریق و درختان خشکیده منطقه، بعضا پیش می‌آید که بعد از حریق، بر اثر وزش باد دوباره منطقه شعله ور شده که امیدواریم تا ساعاتی دیگر مجددا اطفاء صورت گیرد.

معاون حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه با ۴۵ نفر در قالب ۵ اکیپ دور تا دور آتش را احاطه کرده‌ایم،خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، بالگرد آبپاش نیز بر فراز محل آتش سوزی حاضر و کانون‌هایی را که امکان خطر حریق مجدد یا حریق را دارند آبپاشی کرد.

دریکوند اظهار کرد: تقریبا با قاطعیت تمام می‌توان گفت که، تمامی حریق‌ها توسط عامل انسانی رخ داده که بخشی از آنها سهوی و بخشی عمدی بوده است.

وی به شناسایی ۱۹ نفر از افرادی که عمدا اقدام به حریق در سطح عرصه‌های جنگلی کرده بودند اشاره کرد و افزود: برای تک تک متخلفین پرونده تشکیل و به محاکم قضائی ارجاع داده شده و به زودی برخورد قاطع، سخت و جدی با افراد خاطی بعمل خواهد آمد.

معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان تاکید کرد: با توجه به گرمای شدید و طاقت فرسای هوا، وضعیت توپوگرافی و پوشش گیاهی شدید استان، تحت هیچ شرایطی نه تنها در عرصه‌های جنگلی آتش روشن نکنند بلکه از آتش زدن پس چر مزارع نیز خودداری کنند.

آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy