نماد آخرین خبر

نتایج نهایی آرای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نتایج نهایی آرای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد

ایرنا/ رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی صحیح آقای مسعود پزشکیان ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رأی معادل ۴۰ درصد، آقای سعید جلیلی ۱۰۲ هزار و ۱۱۲ رأی معادل ۳۹ درصد، آقای قالیباف ۵۵ هزار و ۳۴۸ رأی معادل ۱۸ درصد و آقای پورمحمدی با هزار و ۵۱۸ رأی، یک درصد آراء را کسب کردند.

سیدجواد هاشمی، رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری در استان به‌درستی انجام گرفت و هیچ‌گونه مشکلی در روند انتخابات ایجاد نشد.

وی افزود: ۵۸۰ هزار نفر واجد شرایط در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و ۸۳۵ شعبه اخذ رأی سیار و ثابت (شهری و روستایی) کار جمع‌آوری آرای مردم را انجام دادند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد تعرفه مصرفی ۲۹۱ هزار و ۳۸۳ تعرفه بوده و تعداد آرای مأخوذه ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ رأی بوده است.

هاشمی تاکید کرد: تعداد آرای صحیح این دوره انتخابات ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی و شمار آرای باطله ۶ هزار و ۷۱۹ مورد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این دوره از انتخابات تعداد استعلام فوتی و تکراری به صفر رسید و میزان استعلام آنلاین ۹۸.۳ درصد و استعلام آفلاین ۱.۷ درصد بوده است.

هاشمی ادامه داد: از مجموع آرای صحیح اخذ شده مسعود پزشکیان ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رأی معادل ۴۰ درصد، آقای سعید جلیلی ۱۰۲ هزار و ۱۱۲ رأی معادل ۳۹ درصد، آقای محمدباقر قالیباف ۵۵ هزار و ۳۴۸ رأی معادل ۱۸ درصد و آقای مصطفی پورمحمدی با هزار و ۵۱۸ رأی، یک درصد آراء را کسب کردند.

وی افزود: براساس آمار موجود، درصد آرای مأخوذه ۴۹.۳ و آرای مصرف شده ۴۹.۸ درصد بوده است.

حدود ۱۵ هزار نفر در قالب ۸۳۵ شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار فرآیند برگزاری و کار اخذ رای از واجدان شرایط رای دادن را بر عهده داشتند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today