نماد آخرین خبر

وزش باد شدید در کاشان؛ هشدار گرمازدگی صادر شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
وزش باد شدید در کاشان؛ هشدار گرمازدگی صادر شد

تسنیم/ رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن اشاره به وزش باد شدید در کاشان، گفت: دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

عباس ارغوانی، رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن اشاره به تکرار روزهای گرد و خاکی در کاشان و آران‌و بیدگل، اظهار داشت: به اسطه اختلاف فشار یا گرادیان مناطق شمال غرب و شرق طی امروز تا اواخر روز دوشنبه تقویت شرایط همرفتی در ساعات بعدازظهر وجود دارد.
وی در بیان جزئیات این ناپایداری جوی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل افزود: به واسطه این تقویت شرایط همرفتی این روزها وضعیت باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک برای بیشتر مناطق دو شهرستان پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان در بیان درجه هوا ابراز داشت: دمای حداکثر هوا در این سه روز بیش از 40 درجه انتظار می‌رود و در این شرایط لازم است تا از ترددهای غیرضروری در ساعات اوج گرما خودداری کنند.
وی در بیان توصیه‌های هواشناسی به‌واسطه این ناپایداری جوی، افزود: توصیه می‌شود با توجه به کاهش کیفیت هوا و کاهش دید و گاهی مخاطرات باد شدید در ساعات بعد از ظهر، فعالیت‌های روزانه متاثر از این شرایط جوی را در ساعات دیگر برنامه‌ریزی کنید.
ارغوانی با بیان اینکه سالمندان، کودکان و گروه‌های هدف به منظور جلوگیری از گرمازدگی مصرف مایعات را در دستور کار قرار بدهند تا از بروز بیماری جلوگیری کرده و ساعات تردد را در بعد از ظهر و زمانی که دمای هوا کمتر بوده برنامه‌ریزی کنند.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today