نماد آخرین خبر

رفع تصرف ۱۳ هکتار از منابع طبیعی بروجرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رفع تصرف ۱۳ هکتار از منابع طبیعی بروجرد

ایرنا/ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۱۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بروجرد در سه ماهه نخست سال جاری رفع تصرف شد.

یحیی کریمی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد اظهار کرد: یکی از وظایف مهم منابع طبیعی و آبخیزداری برخورد با سودجویان و فرصت طلبان عرصه های ملی و طبیعی است که در این راستا با همکاری دستگاه قضایی اقداماتی انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین امسال تعداد ۳۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهید بهشتی غرس شد که این نهال های از گونه صنوبر بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با اشاره به وقوع آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی شهرستان و ضرورت پیشگیری از این موارد بیان کرد: امسال ۲ مورد آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی منطقه چنارستان و چم صیدی شهرستان بروجرد رخ داده است.

کریمی با تاکید بر تاثیر عوامل پیشگیری در وقوع آتش سوزی ها ادامه داد: ایجاد آتش بر یکی از موارد موثر پیشگیری در وقوع آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی است که در این راستا امسال ۱۲۰ کیلومتر آتش بر احداث شده که از این میزان ۸۰ کیلومتر توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد و ۴۰ کیلومتر هم با همکاری دانشگاه آزاد شهرستان انجام شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بارش‌های مناسب و همچنین جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مناطق بروجرد، سطح پوشش گیاهی مراتع بیشتر از سال‌های قبل است که همین عامل با شروع روزهای گرم سال می‌تواند باعث افزایش احتمال آتش سوزی در مقایسه با سال‌های گذشته شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همکاری مردم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی گفت: گردشگران، کوهنوردان و خانواده‌های که به منظور گردش و تفریح اوقاتی را در طبیعت سپری می‌کنند مراقب باشند با توجه به وزش باد از روشن کردن آتش پرهیز و نکات احتیاطی در این خصوص رعایت کنند.

کریمی با بیان اینکه زمان نقش مهمی در پیشگیری از ابعاد آتش سوزی در منابع طبیعی دارد، افزود: به محض مشاهده حریق اول سعی کنیم خودمان خاموشش کنیم و همزمان با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ مراکز پیام منابع طبیعی تماس گرفته شود.

آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy