نماد آخرین خبر

هفتمین دفتر انجمن خیران میراث فرهنگی کشور در قزوین تشکیل شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هفتمین دفتر انجمن خیران میراث فرهنگی کشور در قزوین تشکیل شد

ایرنا/ هفتمین دفتر انجمن خیران میراث فرهنگی کشور روز یکشنبه با حضور دبیر انجمن خیران میراث فرهنگی و مشاور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی در استان قزوین تشکیل شد.

فریدون فعالی، ‌مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور در نشست تشکیل انجمن خیران میراث فرهنگی در استان قزوین اظهار کرد: بعد از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، رضوی و البرز امروز توفیق تشکیل انجمن در قزوین را داشتیم.
وی اضافه کرد: این اقدام مهم امروز در سطح ملی با قوت درحال پیگیری است تا منابع مادی خیران در اختیار مرمت و بهسازی آثار تاریخی قرار گیرد.
فعالی اضافه کرد: رعایت اصول و موازین فنی در کارگروه‌ها محفوظ است و مباحث علمی باید رعایت شده تا اعتبارات برای طرح‌های تاریخی مورد نظر هزینه شود.
این مسئول تصریح کرد: تمامی کارهای این انجمن عام المنفعه بوده و زمینه مشارکت هرچه بیشتر خیران حوزه میراث فرهنگی در داخل و خارج از کشور را برای مرمت و نوسازی و مشارکت در راه اندازی موزه ها و انواع بناهای فرهنگی فراهم می‌کند.
فعالی ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعاتی خیران و اولویت بندی آثار تاریخی و فرهنگی از عمده موضوعاتی است که باید در سرلوحه کارها قرار گیرد.
در پایان این نشست الواح و احکام انجمن برای ۱۰ عضو استان قزوین قرائت و تحویل اعضا شد.
گفتنی است، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین به مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل انجمن خیران میراث فرهنگی قزوین انتخاب شد.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today