نماد آخرین خبر

ورود دادستانی کرمان به ایمن‌سازی راه‌های کرمان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ورود دادستانی کرمان به ایمن‌سازی راه‌های کرمان

ایرنا/ دادستان کرمان گفت: در اجرای سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه در صیانت از حقوق شهروندان و با عنایت به اینکه استان رتبه اول شدیدترین تصادفات در ایام تعطیلات نوروز ١۴٠٣ را به خود اختصاص داده لذا ایمن‌سازی راه‌ها، پیشگیری از تصادفات و تلاش برای بهبود و اصلاح وضعیت کنونی در دستور کار این دادستانی قرار گرفته است.

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان در نشست پیگیری برنامه‌های ابلاغی قوه قضاییه با اشاره به یکی از معضلات استان در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای بر ضرورت شناسایی نقاط حادثه خیز، بروز رسانی بانک اطلاعات رانندگان پرخطر و اقدام برای رفع مخاطرات و ایمن‌سازی مناطق، اماکن و ساختمان‌های پرخطر تاکید کرد.
به گفته وی، حفظ سلامت و جان مردم بسیار با اهمیت و شناسایی نقاط حادثه‌خیز نخستین گام برای اقدامات اصلاحی است.
بخشی اظهار داشت: یکی از علل اصلی تصادفات ناشی از حادثه‌خیز بودن جاده و محورهای مواصلاتی است و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر اطلس این نقاط در هر منطقه از استان ترسیم و به دادستانی مرکز ارسال شود.
مدعی العموم در استان کرمان تاکید کرد: مواردی همچون نصب و به روز رسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری در استان)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند و نصب سامانه‌های نظارتی برای اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز، افزایش پهنای شانه خاکی، مرمت آسفالت، نصب روشنایی و سایر اقدامات برای حفظ جان و مال افراد می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی موثر باشد که باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.
بخشی با بیان اینکه شناسایی و ساماندهی ساختمان های پر خطر شهر کرمان در دستور کار است افزود: پیشگیری از حوادث ناگوار ناشی از فرسودگی ساختمان‌های پر خطر به ویژه مراکز عمومی، اداری و بیمارستانی از دیگر اولویت‌های دادستانی است.
به گفته وی، اقدامات متعددی برای شناسایی و ایمن‌سازی برخی مناطق، اماکن و ساختمان‌های پر خطر استان انجام شده است و مالکان موظف هستند نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman__akhbar