نماد آخرین خبر

صدور هشدار زرد دریایی و هواشناسی در هرمزگان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
صدور هشدار زرد دریایی و هواشناسی در هرمزگان

باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و دریایی در استان خبرداد. 

مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: مطابق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ۲ هشدار در سطح زرد برای روز‌های آینده صادر شده است. 
وی از صدور هشدار سطح زرد جوی هواشناسی خبرداد و افزود: بر اثر این سامانه از امروز ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ تا اواخر وقت روز جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستک خواهیم بود؛ در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد. 
حسن‌زاده از مردم خواست در تاریخ‌های گفته شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و گفت: شرایط دریایی نیز با توجه به وزش باد‌های شمال غربی تاجنوب غربی در حالت هشدار است و احتمال افزایش طول موج تا ۱۵۰ سانتی متر در خلیج فارس و تنگه هرمز وجود دارد. 
وی با اشاره به اهمیت حفاظت از تور‌های صیادی افزود: ضمن رعایت تدابیر لازم برای تردد شناور‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز در مدت یاد شده توصیه می‌شود از فعالیت‌هایی تفریحی، ورزشی دریایی مثل شنا در سواحل نیز خودداری شود.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today