نماد آخرین خبر

خرید گندم در خراسان شمالی ۶/۵ درصد افزایش یافت 

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خرید گندم در خراسان شمالی ۶/۵ درصد افزایش یافت 

ایرنا/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: میزان خرید تضمینی گندم در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶.۵ درصد افزایش یافت و رکورد سال گذشته زده شد.

احمد نامور، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار کرد: امسال شاهد روند افزایشی خرید تضمینی گندم در مراکز خرید استان هستیم و کشاورزان استان تا کنون بیش از ۵۴ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل داده اند.

وی ارزش ریالی گندم های خریداری شده را بیش از ۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان گندم در قالب بیش از ۹ هزار محموله و از سه هزار و ۶۰۰ کشاورز به قیمت تضمینی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار کرد: کار خرید تضمینی گندم در استان از ۱۷ خرداد ماه آغاز شده است خراسان شمالی جزو ۱۰ استان برتر در زمینه افزایش رشد خرید تضمینی گندم و افزایش میزان خرید گندم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۲ مرکز در استان بازگشایی شده است و عملیات خرید تضمینی گندم در آن انجام می شود.

نامور با بیان اینکه پیش بینی می شود، امسال گندم کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند افزود: فرآیند پرداخت وجه گندم خریداری شده همانند سال های گذشته از سوی دولت تعیین و پس از تامین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: تمامی مراکز خرید استان ملزم به ارایه فهرست روزانه به بانک عامل هستند تا به محض تامین منابع مالی وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شود.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today